۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۸۱۰۲۴
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

مسجد جای دعواهای سیاسی نیست/ رسانه‌ها برای حضور پررنگ مردم در مساجد فرهنگ‌سازی کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین ری شهری با بیان اینکه در نظام ولایت فقیه مسجد جایگاه ارزش‌های سیاسی است و جایگاه دعوای احزاب نیست، گفت: مسؤولیت مسجد این است که جایگاه ولایت فقیه را محکم کند.
 ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمحمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، عصر امروز در همایش بزرگداشت ائمه جماعات مساجد شهرری در تالار شیخ صدوق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) گفت: مسجد در تمام نظام اسلامی دو نقش پایگاه «ارزش‌های فرهنگی و عبادی» و «ارزش‌های سیاسی» را دارد.

وی افزود: آنچه در این جلسات لازم است بررسی شود راه تقویت این دو پایگاه است که در زمینه ارزش‌های سیاسی باید نشر ولایت ائمه معصومان(ع) و در ادامه آن ولایت فقیه در راس باشد و در راس مسائل فرهنگی و عبادی نیز باید انسان با خداوند انس گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عنوان کرد: در راستای تقویت مساجد و جذب جوانان به آن باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و مستحکمی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری اظهار داشت: نخستین اقدام برنامه‌ریزی در راستای بهره‌گیری از روحانیان نخبه و کارآمد است که به طور قطع سبب جاذبه بیشتر مسجد می‌شود همچنین رفتار و اخلاق روحانی مسجد پیش از بیان او برای مردم آموزنده است.

وی افزود: سلوک یک روحانی بسیار مهم است هر چه رفتار فردی و اجتماعی روحانی مسجد ارزشی باشد پایگاه مسجد تقویت می‌شود در تاریخ بودند روحانیان وارسته‌ زیادی که سبب جذب افراد زیادی به مسجد شدند، آنچه برای روحانیان در جذب جوانان مهم است احترام به شخصیت جوان است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به دومین اقدام بیان داشت: دومین اقدام برنامه‌ریزی‌های مناسب برای کسانی است که وارد مسجد می‌شوند تا در هر سنی افراد مشتاق آمدن به مسجد شوند در این مسیر باید برنامه‌ها جاذبه داشته و جوانان را جذب کند.

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری با اشاره به وظیفه رسانه‌ها ابراز کرد: رسانه‌ها باید برای حضور پررنگ مردم در مساجد فرهنگ‌سازی و ایجاد جاذبه کنند همچنین در تبلیغات و زیرنویس‌های تبلیغاتی احادیث مسجد بیان کنند.

وی با اشاره به احادیثی درباره مسجد عنوان کرد: در روایت است که هر چه مسجد دورتر باشد ثواب فرد برای رفتن به آن بیشتر می‌شود، همچنین روز قیامت کسی زودتر به بهشت می‌رود که زودتر به مسجد می‌رود و رفتن به مسجد برای آموزش معارف دینی ثواب حج دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: در نظام ولایت فقیه مسجد جایگاه ارزش‌های سیاسی است و جایگاه دعوای احزاب نیست، مسؤولیت مسجد این است که جایگاه ولایت فقیه را محکم کند و این مسؤولیت همه ما است که نظام اسلامی را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک انتخابات هستیم مراقب باشیم که مسجد متعلق به جناح خاص نباشد بلکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری اتحاد را مورد نظر قرار دهیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات