۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۸۱۱۹۶
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان پیشنهاد داد؛

ضرورت ایجاد تشکل برای پیگیری مطالبات ایثارگران

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی ایجاد یک تشکیلات برای ایثارگران را پیشنهاد کرد و گفت: آزادگان باید یک تشکل در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کنند تا از آن طریق، هم پیگیری امور و دفاع از حقوقشان محقق و هم از حرمت شهید و ایثارگر مراقبت و مواظبت شود.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در آیین گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن که ظهر امروز در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: خداوند به پیامبر اسلام مأموریت داد تا به مردم بگوید که من از شما مزدی نمی‌خواهم.

 

وی ادامه داد: آیا پیامبر کم مصیبت کشید و کم اذیت شد؟! هیچ عاقلی کار بی‌مزد انجام نمی‌دهد آیا پیامبر که خود، اعقل عقلا است در ازای انجام رسالت خود مزدی نمی‌خواهد؟!

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیامبر از خداوند و نه از مردم مزد می‌خواهد زیرا مردم توانایی قدردانی از او را ندارند و نهایتا به پاداش‌های دنیوی اکتفا می‌کنند.

 

وی افزود: آیا اگر تمام ایران دست به دست هم بدهند می‌توانند از زحمات امام قدردانی کنند؟! و آیا دوران اسارت آزادگان ما قابلیت تعیین قیمت دارد؟! حتی گوشه‌اس از رنج‌های شما آزدگان قابل جبران نیست و نمی‌توان آن را با متاع دنیا ارزش‌گذاری کرد.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به مصائب آزادگان در دوران اسارت، عنوان کرد: تحمل فراق همسر و فرزند و دوری از وطن از یک سو و محرومیت از انجام اعمال عبادی و پذیرفتن شکنجه‌های روحی و جسمی فراوان از سوی دیگر بخشی از رشادت‌های این عزیزان است.

 

وی اظهار داشت: اگر خانواده‌های مکرم شهدا و ایثارگران خدای نکرده بخواهند ایثار عزیزان خود را با کالاهای دنیوی مقایسه کنند، مشخص است که درک خوبی از جایگاه ایثار و شهادت ندارند از این رو ارزش خود را با هیچ چیز معامله نکنید.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برخی هنوز نمی‌دانند که فکه در کجای خاک ایران قرار دارد اما مدام لب به گلایه می‌گشایند و از نظام مطالبه می‌کنند باید مطالبات ما با هزینه‌هایی که برای حفظ نظام پرداخت کرده‌ایم، مطابقت داشته باشد.

 

وی به خلق و خوی امام علی(ع) اشاره و تصریح کرد: در اسلام رزمنده‌ای بالاتر از علی(ع) نداریم اما مشاهده کنید که چگونه در دعای کمیل، دعای صباح و مناجات خود با خدا سخن می‌گوید ما نیز باید در برابر خداوند کمال خضوع و سرافکندگی را داشته باشیم.

 

وی تأکید کرد: منطق امام راحل و رهبری این است که شما آزادگان ولی‌نعمت نظام هستید و مقاومت و صبر بی بدیل است.

 

آیت الله سلیمانی ایجاد یک تشکیلات برای آزادگان را پیشنهاد کرد و گفت: شما آزادگان باید یک تشکل در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کنید تا از آن طریق، هم پیگیری امور و دفاع از حقوق شما محقق شود و هم از حرمت شهید و ایثارگر مراقبت و مواظبت شود زیرا ممکن است برخی عامل سوءاستفاده شوند همانطور که مرجعیت و رییس‌جمهور عامل سوءاستفاده دشمن در کشور شده بودند./831/پ202/ب4

ارسال نظرات