۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۸۱۲۱۰

اتهام زنی رسانه‎های غربی علیه مسلمانان بوسنی

خبرگزاری رسا ـ رسانه های غربی برای معرفی بوسنی به عنوان خطری در اروپا، مسلمانان این کشور را به عنوان تروریست و اعضای داعش در اروپا معرفی می‎کنند.
اتهام زني عليه مسلمانان بوسني از سوي رسانه هاي غربي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، جوانان مسلمان بوسنیایی ادعای رسانه ها مبنی بر پرورش تروریست های داعش در روستاهای بوسنی رد کردند.
 
جوانی به نام ادیس ساکن روستای گورجانا ماوکا به شبکه خبری گالف گفت: رسانه ها حق خود می دانند که هر چه می خواهند درباره ما بگویند. آنها به ما تروریست می گویند تا جلوه اسلام را خراب کنند.
 
ادیس از معدود اهالی روستای گورجانا است که با بی اعتمادی به رسانه ها حاضر به گفت وگو با آنها شده است.
 
روستای گورجانا ماوکا، همانند سایر مناطق بوسنی از سوی رسانه های غربی متهم به پرورش تروریسم شده است.
 
در تازه ترین این ادعاها، روزنامه دیلی میرور انگلستان مدعی شد که روستای اوزوه در بوسنی به عنوان پایگاه آموزشی داعش استفاده می شود و می تواند در آینده برای عملیات تروریستی در غرب مورد استفاده قرار گیرد.
 
ادیس درباره این ادعا گفت: ما معتقدیم که داعش از جریان اصلی اسلام منحرف شده است.
 
ادعاهای رسانه های غربی پیش از این نیز در سال 2014 از سوی مفتی اعظم سارایوو رد شده بود.
 
این مفتی گفته بود: موضوع بنیادگرایی در بوسنی اغلب به عنوان حربه سیاسی و معرفی این کشور به عنوان تهدیدی برای کشورهای غربی اروپا استفاده می شود. رسانه ها برای رسیدن به اهداف خود از کوچکترین موضوعات به نفع خود سوء استفاده می کنند.
 
شایان ذکر است که خبرپراکنی اخبار بی پایه و اساس در رسانه های غربی بر افکار عمومی مردم بوسنی تاثیر بسیار بدی گذاشته است.
 
یکی از شهروندان سارایوو در این مورد گفت: گویا همه رسانه ها می خواهند مسلمانان بوسنی در اروپا را به عنوان تروریست معرفی کنند.
 
کشور بوسنی در شبه جزیره بالکان قرار دارد و در ابتدای دهه 90 میلادی شاهد یکی از دهشتناک ترین نسل کشی های قرن بیستم بوده است.
 
در سال 94 میلادی صرب ها هزاران نفر از مسلمانان بوسنی را به خاک و خون کشیدند و به اعتراف کارشناسان این کشتار در نتیجه سیاست های خصمانه کشورهای غربی در قبال مسلمانان بوسنی بوده است؛ کشورهایی که در حال حاضر بوسنی را به توطئه و عملیات تروریستی متهم می کنند./847/ب902/د
ارسال نظرات