۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۸۱۲۶۸
به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی؛

همایش بزرگ تجلیل از آزادگان و ایثارگران در زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ تجلیل از آزادگان و ایثارگران استان زنجان امروز به مناسبت 26 مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در زنجان با حضور مسؤولان استانی و استاندار زنجان برگزار شد.
همايش تجليل از آزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آراض ضیائی، رییس شورای اسلامی شهر زنجان، امروز در همایش گرامی داشت و تجلیل از آزادگان و ایثارگران استان زنجان، با اشاره به فرا رسیدن 26 مرداد ماه گفت: امروز یادآور روزی است که ایران اسلامی غرق در شادی و شعف از بازگشت آزادگان به میهن اسلامی بود.

 

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: امروز روزی است که آزادگان سرافراز پس از ورود به خاک ایران اسلامی نخستین حرکت آنها پس از اجرای تشریفات، بوسیدن خاک این سرزمین و اشک شوق ریختن بود.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در گرامی داشت مقام آزادگان اظهار داشت: مسأله اسارت فرزندان این ملت، یکی دیگر از امتحانات الهی بود که ملت از آن با سربلندی و موفقیت خارج شده و آزادگان عزیز به آغوش اسلام و خانواده های خود بازگشتند.

 

ضیائی در ادامه با اشاره به گوشه ای از سختی ها و مشقت هایی که اسرا در زندان های رژیم بعث متحمل شدند تصریح کرد: آزادگان عزیز سختی های فراوانی را به امید دیدار پیر جماران سپری کرده و در گوشه زندان های مخوف رژیم بعث عراق با پدر پیر خود امام خمینی (ره) صحبت و درد دل می کردند.

 

رییس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با اشاره به انتقال فرهنگ مقاومت از سوی آزادگان به متن جامعه تأکید کرد: آزادگان عزیز ارزش های والایی هستند که از درون اردوگاه های بعثی، حامل فرهنگ مقاومت به درون جامعه ایران اسلامی ما بوده و هستند.

 

وی در پایان با اشاره به ضرورت نقل خاطرات اسرا و آزادگان و لزوم حفظ آن برای نسل های آینده گفت: باید دانست که نقل خاطرات اسرا و آزادگان سرافراز برای نسل جوان ما امری ضروری است و باید تلاش شود تا این فرهنگ مقاومت آزادگان، به صورت مصور چراغ هدایت راه جوانان و نسل های آینده باشند.

 

گفتنی است؛ در پایان این همایش از تعدای از آزادگان با سابقه طولانی حضور در زندان های رژیم بعث و همچنین آزادگان موفق در زمینه های علمی و صنعتی با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد. /949/پ202/ح

ارسال نظرات