۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۲۸۱۳۱۷
مدیر عامل خانه مداحان کشور:

اخلاق مداری سرلوحه کار مداحان باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خانه مداحان کشور اخلاق و اخلاق مداری را یکی از مهم ترین ویژگی های مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) دانست.
محسن طاهري مديرعامل خانه مداحان كشور محسن طاهري مديرعامل خانه مداحان كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محسن طاهری مدیرعامل خانه مداحان کشور دو شنبه شب در همایش تخصصی مداحان شهرستان کاشان در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت سپاه کاشان با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) گفت: ایران اسلامی به واسطه بهره مندی از اعتبار حضرت فاطمه معصومه(س) و علی ابن موسی الرضا(ع) دارای اعتبار از نسل زهرای بتول است.

 

وی با اشاره به این که عمل به وعده و عدم خلف وعده به انسان اعتبار و جایگاه می دهد و در نزد مردم محبوب می شود افزود: یکی از سفارشات امیرمومنان به امام حسن و امام حسین(ع) پای بندی به آداب قول و وعده بود که این امر بیانگر این نکته مهم است که عمل وعده در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و خلف وعده در اسلام پسندیده نیست.

 

طاهری با اشاره به این که مردم و جامعه از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) انتظار دارند خلاف بیّن نداشته باشند گفت: نخستین ویژگی یک انسان مومن و متعهد، پای بندی به وعده ها است و بر همین اساس است که امیرمومنان می فرماید اوصیکم بتقوی الله، چرا که نظم در امور در بهبود کارها مهم است.

 

مدیر عامل کانون مداحان کشور همچنین اخلاق و اخلاق مداری را یکی از مهم ترین ویژگی های مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) دانست و یاد آور شد: اگر یک ملت پشتیبان امام خمینی(ره) و امروز رهبر معظم انقلاب است برای این است که این دو بزرگوار در راه خدمت به اسلام و مردم با خدا معامله کردند.

 

وی با اشاره به این که ذاکران اهل بیت(ع) در وظیفه ای که بر عهده گرفته اند باید با خدا و ائمه اطهار(ع) معامله کنند افزود: قرارداد با هیئات مذهبی و اعلام تعیین دستمزد از سوی هر فردی غیر قابل قبول است، چرا که سفره انبیای خدا و ائمه اطهار(ع) به قدری گسترده است و کَرم دارند که نیازی به گونه کارها نیست.

 

طاهری یاد آور شد: افرادی که با هیئات مذهبی تعیین قیمت می کنند و قرارداد می بندند، کسانی هستند که خودشان را ارزان می فروشند، چرا که بهای نوکری اهل بیت(ع) بالاتر از این حرف ها است.

 

مدیرعامل کانون مداحان کشور در ادامه خطاب به مداحان نوجوان و جوانان گفت: اگر خیر دنیا و آخرت را می خواهید بزرگترها و پیشکسوتان را تکریم کنید و بزرگترها و پیشکسوتان نیز پذیرای نوجوانان و جوانان باشند چرا حنجره ها همه در راه خدا و اهل بیت(ع) و اسلام است با این تفاوت که جوانان رساتر و بزرگترها سنتی تر انجام وظیفه می‌کنند.

 

طاهری هرگونه برخورد چکشی با افراد را مردود دانست و بر رفعت و تکریم افراد تأکید کرد و افزود: برخورد چکشی فقط شایسته برخورد با آمریکا و استکبار جهانی است که به تعبیر امام خمینی(ره) هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم.  

 

شایان ذکر است، همایش بزرگ تخصصی مداحان شهرستان کاشان دو شنبه شب با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) شهرستان با حضور حجت الاسلام ابوالحسنی استاد دانشگاه امام صادق(ع)، حاج محسن طاهری مدیرعامل خانه مداحان کشور و با تجلیل از مهدی عسگری و امیرحسین طاهری نژاد دو مداح نوجوانان کاشانی برتر در کشور به همت کانون بسیج مداحان ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت سپاه کاشان برگزار شد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات