۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۸۱۳۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

پوشالی بودن نظام سیاسی آمریکا در مذاکرات هسته ای برملا شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: درگیری بین جناح دموکرات و جمهوری خواه آمریکا نشان می دهد که آنها به هیچ طریقی به پیشرفت ایران اسلامی رضایت ندارند و در هر شرایطی به دنبال فشار بر ایران هستند.
حجت الاسلام سيدعباس ميرحبيبي

حجت الاسلام سیدعباس میرحبیبی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که پوشالی بودن نظام سیاسی آمریکا به برکت مذکرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برملا شده است، گفت: ایران اسلامی در مذاکرات ضرر نکرده است.

 

وی افزود: مذاکرات را می توان تشبیه کرد به صلح حدیبیه که دشمن از کاروان زیارتی جلوگیری کرد و پیامبر اسلام(ص) با قرار دادن شرایطی، محدودیتی را پذیرفت و با این اقدام آزادی را برای مسلمانان ایجاد کرد که نتایج خوبی را برای اسلام داشت.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با اشاره به این که تبدیل غنی سازی 20 درصد به 5 درصد و کاهش سانتریفیوژها به معنای از دست دادن علم هسته ای نیست، افزود: مذاکرات هسته ای تا کنون به نتیجه نرسیده است، چرا که در آمریکا دو جناح سیاسی درگیر این موضوع هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: درگیری بین دو جناح دموکرات و جمهوری خواه آمریکا نشان می دهد که آنها به هیچ طریقی به پیشرفت ایران اسلامی رضایت ندارند و در هر شرایطی به دنبال فشار بر ایران هستند.

 

وی مذاکره را بهترین روش در شرایط کنونی دانست و گفت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، مهم ترین اهرم دشمن که تحریم ها بود از بین می رود و اگر به نتیجه هم نرسد، آمریکا قادر به ادامه تحریم ها نیست، چرا که کشورهای دیگر در زمینه تحریم ها با آمریکا همراهی نمی کنند.

 

به گفته وی، با انجام مذاکره، تحریم ها خود به خود شکسته شده و بد عهدی آمریکا نیز به اثبات می رسد و از آنجایی که ایران اسلامی دانش ساخت بمب اتمی را دارد، دشمن در هراس است که مذاکرات شکست نخورد.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با تأکید بر این که مسؤولان باید از این فرصت استفاده کامل را ببرند، گفت: منتقدان نیز باید با واقع بینی به موضوع مذاکرات بنگرند و مذاکرات را به عنوان یک پروژه ملی قلمداد کنند./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات