۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۸۱۳۲۵
معاون اول رییس جمهور:

ایستادگی و مقاومت ملت ایران، دشمنان را وادار به عقب نشینی کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون اول رییس جمهور به فشارهای گسترده غرب در سال های اخیر به ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان هر آنچه که در توان داشتند در عرصه اقتصادی و سیاسی بر علیه ملت ایران به کار گرفتند، اما ایستادگی و مقاومت ملت هوشیار کشورمان آنها را وادار به عقب نشینی و آمدن بر سر میز مذاکره کرد.
جهانگيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور شب گذشته در شورای اداری مازندران با اشاره به نقش مازندران در انتخابات سال 92، گفت: مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 حرکت بسیار ارزشمندی انجام دادند و این مردم حق بزرگی بر گردن دولت دارند.

 

وی با بیان این که دولت در ابتدای کار با مشکلات بسیار زیادی مواجه بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدابیری که همکاران ما در دولت اندیشیدن و همچنین همراهی ملت بزرگ ایران دولت با سربلندی از این مشکلات بیرون آمد.

 

توافق هسته ای با تلاش فرزندان انقلاب و همراهی ملت بزرگ ایران حاصل شد

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود به دیپلماسی خارجی دولت تدبیر و امید اشاره کرد و با بیان این که دولت از ابتدای آغاز به کار فعالیتش تلاش کرد روابط مناسبی برای دنیا داشته باشد، بیان داشت: مذاکرات هسته ای و توافقی که حاصل شد یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است که با تلاش های فرزندان این انقلاب در عرصه دیپلماتیک و همراهی ملت بزرگ ایران حاصل شد.

 

معاون اول رییس جمهور با تأکید براین که تیم مذاکره کننده هسته ای با همه توان در برابر زیاده خواهی های غرب ایستاد و ذره از حقوق ملت ایران کوتاه نیامد، افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در سایه حمایت های مردم توانستند از مذاکرات سربلند بیرون بیایند.

 

ایستادگی و مقاومت ملت ایران، دشمنان را وادار به عقب نشینی کرد

جهانگیری به فشارهای گسترده غرب در سال های اخیر به ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان هر آنچه که در توان داشتند در عرصه اقتصادی و سیاسی بر علیه ملت ایران به کار گرفتند، اما ایستادگی و مقاومت ملت هوشیار کشورمان آنها را وادار به عقب نشینی و آمدن بر سر میز مذاکره کرد.

 

معاون اول رییس جمهور به ائتلاف دروغین ضد داعش در منطقه اشاره کرد و با بیان این که 60 کشور برای مبارزه با گروهی تروریستی و جنایت کار به نام داعش که ساخته و پرداخته دست آمریکایی و دیگر کشورهای غربی است ائتلاف کردند، تصریح کرد: آمریکایی ها امروز به این نتیجه رسیدند که بدون همکاری جمهوری اسلامی ایران نمی توانند با داعش مقابله کنند.

 

جمهوری اسلامی منافع غرب در منطقه با چالش جدی مواجه کرده است

وی با تأکید براین که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منافع غرب به ویژه آمریکایی ها را در منطقه با چالش جدی مواجه کرده است، بیان داشت: هیچ طرح و برنامه ای بدون همکاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه قابلیت اجرایی ندارد و به حتم با شکست مواجه خواهد شد.

 

رفتع تحریم ها زمینه ای برای رونق فعالیت های اقتصادی در کشور

معاون اول رییس جمهور به رفع تحریم ها پس از توافق هسته ای با غربی ها اشاره کرد و با بیان این که برداشته شدن تحریم ها زمینه ای را برای رونق فعالیت های اقتصادی در کشور فراهم می کند، گفت: به حتم نقش بخش خصوصی در دوران پس از تحریم بسیار حساس و حائز اهمیت است.

 

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران باید به نقطه آرمانی خود در سند چشم انداز دست یابد، ادامه داد: رسیدن به عزت حقیقی نیازمند وحدت و همدلی آحاد جامعه است.

 

جهانگیری به افزایش صادرات، رونق و رفاه نسبی تولید در کشور تاکید کرد و گفت: در اقتصاد ایران به دنبال توسعه کشور هستیم  و باید از طریق اقتصاد مقاومتی سیاست‌های عالمانه‌ای ترسیم کنیم و‌ به صورت جدی برای صادرات، رونق و اشتغال در کشور برنامه ریزی هایی داریم.

 

 آمادگی 220 هزار میلیارد دلاری بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه نفتی

وی در ادامه سخنان خود از آمادگی وزارت نفت برای سرمایه گذاری 220 هزار میلیارد دلاری از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز فضا در کشور برای گسترش سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شده است.

 

معاون اول رییس جمهور، رشد اقتصادی کشور در سال گذشته را سه درصد اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات و برنامه ریزی های مناسب اقتصادی که صورت گرفته شاهد روند کاهشی تورم در کشور خواهیم بود.

 

وی همچنین به مسأله مبارزه با فساد اقتصادی در کشور اشاره کرد و با بیان این که دولت مبارزه با پدیده نامبارک فساد اقتصادی را با جدیت هر چه تمام تر دنبال می کند، خاطرنشان کرد: باید از زد و بندها برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شمال کشور به شدت جلوگیری شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات