۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۸۱۳۸۷

دبیرکل اتحادیه عرب بر لزوم اتحاد در برابر تروریسم تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه عرب در نشست فوق العاده این اتحادیه برای بررسی تحولات لیبی، تأکید کرد که باید برای مقابله با تروریسم متحد شد.
اتحاديه عرب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی افتتاحیه خود در نشست فوق العاده این اتحادیه برای بررسی تحولات لیبی تأکید کرد که باید تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم متحد شود.

 

العربی تأکید کرد که لیبی حق دارد برای حل بحران امنیتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند از اتحادیه عرب کمک بگیرد.

 

وی افزود که توجه به بحران لیبی و جرائم داعش در این کشور در حد بحران نیست و کشورهای دیگر باید تلاش بیشتری برای مبارزه با این پدیده داشته باشند.

 

در همین راستا، نماینده دائمی مصر در اتحادیه عرب نیز با اشاره به جرائم داعش در شهر سرت لیبی، آن را نسل کشی توصیف کرد و ضمن اعلام حمایت کشورش از دولت لیبی تأکید کرد حوادثی که در شهر سرت رخ داده می‌تواند به دیگر کشورها نیز کشیده شود.

 

نماینده مصر تأکید کرد که کشورش ضرورت حمایت امنیتی از لیبی را درک می‌کند و گفت که جهان با خطر داعش به صورت دوگانه برخورد می‌کند.

 

نماینده امارات: تصرف سفارت امارات به وسیله جنبش انصار الله اقدامی مجرمانه است.

 

نماینده امارات در این نشست که برای بررسی تحولات لیبی به صورت فوق العاده تشکیل شده‌است اعلام کرد کشورش از دولت قانونی لیبی حمایت می‌کند.

 

وی همچنین  تصرف سفارت امارات به وسیله جنبش انصار الله در شهر صنعا را اقدامی مجرمانه توصیف کرد؛ پیشتر رسانه‌های عربی مختلف از اقدام انصارالله مبنی بر سیطره بر سفارت کشور امارات در صنعا خبر داده بودند.

 

عراق و الجزایر نیز در این نشست بر حمایت از دولت قانونی لیبی تأکید کردند و در بیانیه پایانی نشست نیز بر لزوم ایجاد حمایت سیاسی و نظامی برای لیبی به منظور حمایت از این کشور در مقابله با داعش تأکید شد./981/ب102/د

ارسال نظرات