۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۸۱۴۲۹

دید منفی دادستان‎های آمریکایی علیه سیاهپوستان

خبرگزاری رسا ـ یک پایگاه آمریکایی در گزارشی درباره تبعیض نژادی در این کشور نوشت که مشکل ساختاری در حکمهای صادره علیه سیاه‌پوستان آن است که ۹۵ درصد از دادستانها سفیدپوست هستند.
دادگاه

 

به گزارش خبرگزاری رسا،یک پایگاه آمریکایی در مطلبی، علت احکام و مجازات‌های تبعیض‌آمیز دستگاه قضایی این کشور علیه رنگین‌پوستان را اکثریت مطلق دادستان‌های سفیدپوست در این کشور دانست.

 

در گزارش «دیلی بیست» با عنوان  95 درصد از دادستان‌های آمریکا سفیدپوستند و آن‌ها با سیاهان بدتر رفتار می‌کنند، آمده است: مردان سیاه‌پوست 65 درصد بیشتر از متوسط متهمان مشمول مجازات‌های اجبارآمیز حداقلی می‌شوند.

 

در این گزارش آمده است: انتظار می‌رود از هر سه مرد سیاه‌پوست در آمریکا یک نفر در زندگی خود زندانی شود. سیاهان 6 درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما 35 درصد کل مجازات زندان از آن آن‌ها است.

 

دیلی بیست در ادامه گزارش داد: به طور متوسط 88 درصد از نیروهای پلیس محلی سفیدپوست هستند. در کل سیستم قضایی در امور جرم و جنایت به طور مکرر با سفیدپوستان برخورد تبعیض‌آمیزی در قبال سیاهان صورت می‌گیرد چرا که 95 درصد از دادستان‌ها سفیدپوست هستند.

 

پایگاه آمریکایی نوشت: ماریت رهاوی محقق دانشگاه برتیش کلمبیا و سونیا استار محقق دانشگاه میشیگان در یک تحقیق متوجه شدند که 9 درصد اختلاف بین مجازات بین متهمان سیاه و سفیدی که مرتکب جرمهای مشابه شدند، وجود دارد. به عبارت دیگر اگر شما سیاه هستید مجازات شما 9 درصد بدتر از مجازات یک سفیدپوست است.

 

دیلی بیست ادامه داد: عامل پیش برنده و موثر در اختلاف مجازات نژادی، قضات، هیات ژوری یا پلیس نیستند بلکه نظرها و صلاحدیدهای 95 درصد دادستانهای سفیدپوست عامل اساسی این حکمها هستند./982/ب101/د

ارسال نظرات