۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۸۱۴۳۸
نشریه بیلد:

شرایط در یمن فاجعه بار است

خبرگزاری رسا ـ یک نشریه آلمانی در گزارشی به بررسی اوضاع بحرانی و فاجعه بار یمن و شرایط رنج آور و سخت کودکان و غیر نظامیان در سایه جنگ در این کشور پرداخت.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه "بیلد" در گزارشی به اوضاع وخیم و بحرانی در کشور یمن پرداخته و نوشت: بحران دراماتیک گرسنگی در یمن همواره بدتر می شود. تقریبا حدود 13 میلیون نفر یمنی هیچ دسترسی امن و مطمئنی به مواد غذایی ندارند. به خصوص شرایط حدود 850 هزار کودک در این منطقه بحرانی عمیقا نگران کننده است.

 

اگر درگیری‌ها در این کشور ادامه یابد شمار کودکان دچار سوء تغذیه در این کشور به 1.2 میلیون نفر افزایش پیدا می کند.

 

گزارشگر ویژه سازمان ملل بر این عقیده است که احزاب جنگ در یمن گرسنگی را به عنوان سلاح به کار می برند و با محاصره عدن و تعز از تحویل مواد غذایی به این مناطق جلوگیری می کنند.

 

بر اساس گزارش های منتشر شده همواره بازارها و کامیون های حمل مواد غذایی مورد حمله قرار می گیرند.

 

سازمان ملل در این باره هشدار داد که گرسنگی غیر نظامیان یک جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

 

این نشریه آلمانی در ادامه نوشت که درگیری‌های داخلی در یمن ادامه دارد و در ماه مارس نیز یک ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی حمله نظامی به این کشور را آغاز کرد. در این میان القاعده و داعش نیز خود را وارد ماجرا کرده و علایق شخصی خود را دنبال می کنند. در چنین شرایطی غیر نظامیان باید تقاص این شرایط متشنج را پس بدهند. در شمار زیادی از خسارت‌های ناخواسته‌ای که این جنگ به بار می آورد به سختی می توان گفت که چه کسی یا چه چیزی دقیقا مورد حمله قرار گرفته است.


 سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از زمان شروع درگیری‌ها در یمن در ماه مارس بیش از 4345 نفر جان خود را از دست داده‌اند. بخش اعظمی از قربانیان غیر نظامیان هستند. صلیب سرخ از بیش از 19 هزار مجروح سخن گفته و تا به حال حدود 1.3 میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود شده‌اند.

 

هماهنگ کننده کمک های اضطراری سازمان پزشکان بدون مرز درباره شرایط یمن گفته است که از ماه مارس این کشور ظاهر وحشتناک جدیدی دارد. در دقیقه بمب هایی روی مناطق پر جمعیت فرود می آید. حتی مدارس، بازارها، اردوگاه پناهندگان و بیمارستان ها هم هدف حملات قرار دارند.

 

"پیتر مایرر"، رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ بعد از یک سفر سه روزه به یمن از جامعه بین المللی خواست که فورا اقدامات بیشتری را برای کمک به غیر نظامیان انجام دهند. وی افزود: شرایط این طور نمی تواند ادامه پیدا کند. یمن از هم فرو می پاشد. شرایط انسانی در این کشور اوضاعی دست کم از شرایط فاجعه بار ندارد.

 

وی همچنین تصریح کرد که مردم یمن تحت شرایط وحشتناکی زندگی می کنند و اوضاع هر روز بدتر می شود. هیچ خانواده‌ای از این جنگ در امان نیست.

 

مایرر همچنین بار دیگر بر درخواست سازمان ملل برای ارسال نامحدود غذا، آب و امکانات پزشکی به یمن تاکید کرد.

 

"ستاره جبین"، سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در گفت وگو با نشریه بیلد تاکید کرد که یمن قبل از جنگ حدود 80 تا 90 درصد نیاز مواد غذایی خود را از خارج وارد می کرده است. اما از زمان شروع جنگ در این کشور تنها 10 درصد مواد غذایی به یمن وارد می شود. این کشور در حال حاضر در رنج به سر می برد و شرایط در چهار ماه گذشته بسیار بدتر شده است./982/ب101/د

ارسال نظرات