۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۲۸۱۵۵۴
حجت الاسلام میردامادی:

کرامت هر انسان به دین او است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه دین را سبب کرامت و ارزش انسان دانست و گفت که انسان باید برای حفظ دین، جان خود را هم فدا کند.
سيد احمد ميردامادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد میردامادی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به شروع ماه ذی القعده که اولین ماه از ماه‌های حرام است، گفت: ماه‌های حرام احترام خاصی در اسلام دارد و حتی جنگ با کفار هم در این ماه منع شده است.


وی با اشاره به آیه 36 سوره توبه که تعداد ماه‌ها را دوازده ماه بیان کرده است، گفت: چهار ماه از سال ماه حرام است و در آخر این آیه می گوید هر کس که این ماه‌ها را بشناسد دین با ارزشی دارد.

حجت الاسلام میردامادی با بیان این که از امام باقر(ع) در مورد تفسیر این آیه سؤال شد، اظهار داشت: امام باقر فرمود «منظور از دوازده ماه ما دوازده امام هستیم و هر کس ما را بشناسد دینش با ارزش می‌شود و منظور از آن چهار ماه حرام چهار امامی هستند که نامشان علی است»

وی ماه ذی القعده را متعلق به امام رضا(ع) دانست و گفت: اول این ماه ولادت حضرت معصومه(س) تنها خواهر تنی امام رضا(ع) و یازدهم این ماه ولادت امام رضا(ع) و 23 این ماه به روایتی شهادت امام رضا(ع) و روز زیارتی امام رضا(ع) که گفته شده هر کس در این روز به زیارت ایشان برود مورد عنایت خاص امام رضا(ع) قرار می‌گیرد و 25 ذی القعده هم روز دهو الارض و روزی است که امام رضا(ع) سفر خود را از مدینه به سمت خراسان آغاز کردند.

استاد حوزه و دانشگاه سفر امام رضا(ع) به خراسان را بسیار پر برکت دانست و افزود: مردم ایران با ورود امام رضا(ع) با ولایت انس گرفتند و سبب ورود امام زادان بسیاری به ایران شد که مهمترین انها حضرت فاطمه معصومه(س) بودند که سبب خیر و برکت زیادی برای مردم ایران هستند.

وی با بیان این که کرامت هر انسان به دین او است افزود: در روایتی از پیامبر(ص) آمده که اگر جانت به خطر افتاد مالت را فدای جانت کن اما اگر دینت به خطر افتاد هم مالت و هم جانت را باید فدا کنی؛ زیرا انسان بدون دین هیچ ارزشی ندارد.

حجت الاسلام میردامادی دهه کرامت را دهه دین داری عنوان کرد و افزود: کرامت یک بخشندگی خاص است، زیرا حاتم طایی هم بخشنده بود اما این بخشندگی به خاطر تعصب عربیش بود در صورتی که کریم به کسی می‌گویند که برای رضای خدا ببخشد.

وی با اشاره به این که یکی از جاهایی که انسان می‌تواند دینش را خوب بشناسد حرم امامان است، گفت: زیارت نامه امامان منبع دین شناسی است و امام رضا(ع) در زیارت نامه حضرت معصومه(س) اصول دین را به ما آموخته است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که در زیارت نامه حضرت معصومه(س) 128 بار کلمه الله ذکر شده است گقت: این درس توحید است و دلیل بر این که ما امامان را وسیله رسیدن به خدا می‌دانیم و همچنین سبحان الله در تسبیحات اول زیارت نامه درس عدل خداوند، سلام بر انبیا درس نبوت و سلام بر ائمه درس امامت است و در پایان زیارت نامه درس معاد آمده است.

وی حضرت معصومه(س) را حلقه واسط میان ما و ولایت دانست و افزود: شهر قم به خاطر وجود حضرت معصومه(س) اهل دین شدند که در روایت آمده «اگر اهل قم نباشند دین ضایع می‌شود» و اهل قم به اهل قیام و رکوع و سجود معروف شده است./843/پ202/ی
ارسال نظرات