۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۲۸۱۵۵۹
کارشناس مسائل سیاسی:

مردم ایران در برهه های مختلف تاریخی ولایت مداری خود را ثابت کرده اند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در روند مذاکرات هسته ای گفت: هر کشور و حکومتی در برهه های حساس تاریخی نیازمند راهبری افراد سیاست مدار و دانایی است که بتوانند با درک صحیح شرایط موجود کشور و جامعه خود را به سلامت از تنگناها عبور دهند.
ولايت فقيه

حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به بخشهایی از تاریخ انقلاب اسلامی، نقش رهبری امام راحل(ره) را نقشی بی بدیل و پیامبر گونه دانست و افزود: زمانی که به دنبال انقلاب اسلامی ملت ایران انبوه مسائل و معضلات دامنگیر کشور و مردم شد تنها یک رهبر دانا و در عین حال شجاع می توانست کشور را نجات دهد.

 

 

وی در ادامه نفوذ عوامل دشمن در بخشی از ارکان کشور را از جمله آسیب های دشمنان انقلاب در اوایل انقلاب برشمرد و اظهار کرد: کشف و شناسایی توطئه های گسترده به واسطه اخلاص رهبر امت و صداقت مردم در پیروی از ایشان بود، در غیر این صورت روند انقلاب با معضلات زیادی مواجه می شود.

 

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مذاکرات هیأت دیپلماتیک ایرانی و گروه 5+1 گفت: این مذاکرات یکی از حساس ترین برهه های تاریخ ایران و انقلاب را رقم زد و با دقت در تمامی دوران این مذاکرات به وضوح می توان دریافت نقش مؤثر رهبری تا چه اندازه در پیشبرد آن مؤثر بود.

 

 

حجت الاسلام جاوری حضور پیامبر اکرم(ص) در کانون تحولات جهان اسلام را سبب حفظ حرکت عظیم اسلامی از انواع آسیب ها دانست و عنوان کرد: دلسوزی، درایت، ایمان و تعهد از مهم ترین ویژگی های یک رهبر کامل و دانا است و پیامبر اکرم(ص) با تخلُق به این ویژگی ها به ضمیمه دریافت وحی الهی جامعه را هدایت و حفظ فرمودند.

 

 

وی ابوموسی اشعری را نمونه یک رجل سیاسی فاقد بصریت برشمرد و تأکید کرد: بصیرت در امور سیاسی به معنای توانایی تشخیص خوب از بد و صواب از خطا است زیرا در امور سیاسی کوچک ترین اشتباه گاهی به قیمت از دست رفتن بخشی از یک کشور یا کشته شدن تعداد زیادی از مردم منجر می شود.

 

 

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه این مطلب افزود: افرادی مثل ابوموسی اشعری هیچ گاه نتوانستند دیانت را با امور دنیوی هماهنگ کنند چه رسد به سیاست و تدبیر امور زندگی مردم، و بد تر از همه این که در برهه هایی از تاریخ اینگونه افراد زمام امور را در دست داشته اند.

 

 

حجت الاسلام جاوری با اشاره به تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در روند مذاکرات هسته ای گفت: هر کشور و حکومتی در برهه های حساس تاریخی نیازمند راهبری افراد سیاست مدار و دانایی است که بتوانند با درک صحیح شرایط موجود کشور و جامعه خود را به سلامت از تنگناها عبور دهند./868/ت302/ب4

ارسال نظرات