۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۸۱۵۶۹

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی یکی از طرح های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در آن برنامه های مختلف فرهنگی مذهبی با هدف پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در آستان مقدس امامزادگان و در بقاع متبرکه برگزار می شود.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام جعفر جنتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی در قالب برنامه های تربیتی و اخلاقی به صورت هفتگی برای دانش آموزان برگزار می شود.

 

وی، برگزاری کلاس های تصحیح قرائت نماز برای مخاطبینی که به سن تکلیف رسیده اند و برگزاری کلاس های قرآن، احکام، نقاشی، خطاطی و کلاس های هنری را از جمله برنامه های پیش بینی در این طرح اعلام کرد.

 

حجت الاسلام جنتی یادآور شد: در برخی از بقاع متبرکه نیز برنامه های انس با شهدا، غبار روبی، قرائت فاتحه و روایتگری رشادت های شهدای انقلاب اسلامی را با هدف انس بیشتر با شهدا برگزار می شود.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در ادامه با اشاره به این که طرح تابستانی نشاط معنوی در 25 بقعه متبرکه شهرستان کاشان برگزار می شود گفت: اردوی طرح تابستانی نشاط معنوی هفته گذشته در بقعه متبرکه رقیه خاتون روستای نشلج از توابع مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

 

وی همچنین با بیان که اردوی فرهنگی زیارتی در غالب طرح نشاط معنوی از سوی مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده حلیمه خاتون(س) کاشان برگزار شد یاد آور شد: بقاع متبرکه زبیده خاتون(س)، علی ابن امام محمد باقر(ع) و سید ابوالقاسم نورالهدی(ع) از جمله بقاع متبرکه مقصد اردوهای طرح تابستانی نشاط معنوی است.

 

آزادگان تاریخ را به واسطه عظمت و معنویت خود زرین کردند

رییس شورای اسلامی اسلامی شهر کاشان گفت: رشادت‌ها و دلاور مردی‌های آزادگان باید در تاریخ اسلام ثبت شود.

 

علی رسول‌زاده رییس شورای اسلامی شهر کاشان در جشن «پیک رهایی» مهترین نکته در مورد آزادگان را حفظ تجربیات و خاطرات دوران اسارت اسرا دانست و افزود: تجربیات این بزرگواران هر کدام در جایگاه خود برای نسل آینده ضروری و تاثیرگذار است.

 

وی تأکید کرد: تجربیات آزادگان و جانبازان باید فاصله‌ای که بین دوران دفاع مقدس، امروز و نسل فردا ایجاد شده است را از بین ببرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر کاشان تاکید کرد: آزادگان تاریخ را به واسطه عظمت و معنویت خود زرین کردند و موجب عزت اسلام و مسلمین و مردم ایران در دنیا شدند.

 

رسول‌زاده با استناد به روایتی از امام صادق (ع) که فرمود «آزاده در همه حال آزاده است» گفت: اگر بنا است به سختی برسد شکیبایی ورزد، اگر مصیبت‌ها بر سرش فرو ریزد او را بشکند هرچند به اسیری باشد وآسایش را از دست بدهد و به سختی و تنگدستی افتد.

 

وی با تاکید بر سخن امام راحل مبنی بر احترام به آزادگان گفت: این بزرگواران ما را با فداکاری و خدمت شان خجل و حجت را بر ما تمام کردند.

 

فراگیری آموزه های دینی از نتایج انس جوانان با قرآن است

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان، این شهرستان را مهد علم و هنر و فرهنگ  دانست و گفت:  و به برکت توجهی که به قرآن شده نیروهای کارآمد و توانمند در این منطقه رشد یافته و فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآنی در سطح شهرستان بیانگر این توجه است.  

 

حمید رضا مؤمنیان سرپرست فرمانداری کاشان در برنامه قرآنی 1449 که در باغ تاریخی فین کاشان برگزار شد به تشریح سابقه علمی، فرهنگی و دینی شهرستان پرداخت و گفت: جوانان شهرستان کاشان در این حوزه موفقیت های بزرگی را کسب کرده اند.

 

وی افزود: بیش از 700 حافظ قرآن، 120 قاری برجسته قرآن، 42 مقام ملی و بین المللی در حوزه قرآنی، 17 مؤسسه قرآنی و 13 خانه قرآن بیانگر این است مردم این شهرستان توانسته‌اند سبقه فرهنگی و قرآنی خود را تداوم بخشیده و در جایگاه شایسته‌ای قرار داشته باشند.

 

 

آموزش تخصصی مناجات خوانی و مدیحه سرایی در کاشان

مدیرعامل مؤسسه امیر المومنین‌کاشان از ثبت نام دوره آموزش تخصصی مناجات خوانی و مدیحه سرایی با عنوان« کلاس مداحی» با هدف استعدادیابی نوجوانان و جوانان خبر داد.  

 

حجت الاسلام حسن زاده مدیرعامل مؤسسه امیر المومنین‌ کاشان افزود: این دوره باهدف تربیت نظام مند مادحین اهل بیت براساس اصول وارزشهای اسلامی، اعتقادی، انقلابی وستایشگری برگزار می شود.

 

وی افزود: آداب و اخلاق مداحی، آشنایی با مقاتل، شناخت صوت و بهداشت صدا، آشنایی با آواها ونغمات مداحی، روخوانی و روانخوانی و حفظ جزء30 قرآن کریم از جمله مهمترین سرفصل های آموزشی این دوره است.

 

 حجت الاسلام حسن زاده یاد آور شد: طبق اساسنامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،آموزش عمومی قرآن کریم که از موارد چهارگانه آن آموزش نغمات شامل همخوانی، تواشیح، اذان، مدیحه سرایی، مرثیه سرایی است که با برگزاری کلاس های مداحی برای دومین سال متوالی در این مؤسسه از تمامی ظرفیت های حوزه آموزش قرآن وعترت استفاده می ‌شود.

 

وی افزود: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به شعبه برداران واقع در میدان کمال الملک، جنب بازار رضا، کوچه شهید تقی زاده مراجعه یا با شماره تلفن 55472801 تماس حاصل نمایند.

 

در دومین شب هفتمین جشنواره ملی آه و آهو از هشت آزاده با نام رضا تجلیل شد

 مدیر مسؤول مدیرعامل مؤسسه خادمین حضرت رضا(ع) گفت: آزادگان ما الگوی استقامت و استواری و اسوه جوانمردی و بردباری هستند و باید آنها الگوی خود قرار دهیم.

 

روح الله توکلی مدیر مسوول مدیرعامل مؤسسه خادمین حضرت رضا(ع) در دومین شب از هفتمین جشنواره ملی آه و آهو با تبریک سالروز ورود آزادگان گفت: آزادگان به ما مشق ایمان و آزادگی دادند به معنی واقعی کلمه آبروی ملت را حفظ کردند.

 

توکلی گفت: آزادگان با تمام رنج و مشقت، شکنجه و فشاری که در زمان اسارت به آن‌ها وارد می‌شد ایستادگی کردند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا آبروی نظام را حفظ کنند و با توجه به اینکه در اسارت بودند اما کاری کردند که مسؤولان اردوگاه ‌های اسرا در عراق، اسیر بزرگی و متانت آن‌ها شده بودند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات