۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۸۱۵۸۷

نقش مسلمانان در مبارزه با نژادپرستی در آفریقای جنوبی

خبرگزاری رسا ـ یکی از مقامات آفریقای جنوبی از مسلمانان این کشور برای ایفای نقش موثر در پیروزی بر آپارتاید تقدیر کرد.
مسلمانان آفريقاي جنوبي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از مقامات آفریقای جنوبی از مسلمانان این کشور به دلیل ایفای نقش موثر در پایان دادن به حکومت آپارتاید تقدیر و تشکر کرد.
 
سنزو ماچنو، یکی از مقامات عالیرتبه منطقه زولوناتال گفت: دولت و کنگره آفریقای جنوبی مایل است با مسلمانان همکاری نزدیک داشته باشد. چون آنها در آزادی آفریقای جنوبی نقش موثری داشته اند.
 
وی افزود: رهبران جامعه مسلمان آفریقای جنوبی در کنار اکثریت سیاهپوست این کشور برای حقوق همه جامعه ایستادگی کردند. آنها بعد از آپارتاید نیز در پیشرفت آفریقای جنوبی نقش موثری داشتند و با وجود این تلاش ها، نقش موثر آنان در این کشور اغلب نادیده گرفته شده است.
 
بعد از جنگ جهانی دوم حکومت آفریقای جنوبی به دست نژادپرستان افتاد و طبقه حاکم سفیدپوست شرایط دشواری را به اکثریت سیاهپوست این کشور اعمال می کرد. تا این که در سال 1990 و با آزادی نلسون ماندلا پیشوای آزادی خواهان این کشور از زندان، حکومت آپارتاید سرنگون شد.
 
آفریقای جنوبی کشوری است با حدود 52 میلیون نفر جمعیت که 1.5 درصد از این جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند. مسلمانان آفریقای جنوبی اکثرا نژادی هندی دارند که سالها پیش برای تجارت با این کشور مهاجرت کرده اند./847/ب904/د
ارسال نظرات