۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۸۱۵۹۳
رییس مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین:

بی کفایتی سران برخی کشورهای اسلامی موجب تفرقه در جهان اسلام شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمی با اشاره به نقش آفرینی دشمنان جهان اسلام در ایجاد تفرقه و اختلاف بین امت اسلامی گفت: دعواهای قومیتی و مذهبی از راهکارهای استکبار جهانی برای افزایش نفوذ در کشورهای جهانی است و راه مقابله با آن بیداری و هشیاری است.
حجت الاسلام عبدالرسول قاسمي رييس مؤسسه آموزش عالي مجتهده امين

حجت الاسلام عبدالرسول قاسمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علت اصلی ایجاد تفرقه و اختلافات مذهبی در جهان اسلام را توطئه دشمنان دانست و گفت: با توجه به موقعیت سوق الجیشی و منابع متعدد و انبوهی که در کشورهای اسلامی وجود دارد دشمنان در تلاش هستند تا با توطئه و دسیسه چینی نفوذ و قدرت خود را در کشورهای اسلامی بالا ببرند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هیچ دشمنی نمی‌خواهد که اتحاد و انسجام در بین کشورهای اسلامی ایجاد شود و همواره با اتحاد و اتفاق مسلمانان مبارزه می‌کنند، زمانی با خلق طالبان و زمانی با تشکیل داعش تلاش می‌کنند تا هراس مذهبی در درون جهان اسلام ایجاد کنند و موجب شوند تا فرقه‌های مختلف مذهبی به علت ترسی که نسبت به دیگری دارند از اتحاد و همدستی پرهیز کنند.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین با اشاره به نفوذ جریان استکباری و تفرقه افکن در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اظهار کرد: دعواهای قومیتی و مذهبی از مهم ترین روش‌های استکبار جهانی است که در راستای عدم اتحاد و انسجام در جهان اسلام به کار می‌گیرد تا بتواند نفوذ و قدرت خود در کشورهای اسلامی را افزایش دهد و به اهداف خود دست پیدا کند که برطرف شدن این مشکلات و معضلات نیازمند هشیاری و بیداری امت اسلامی است.

 

حجت الاسلام قاسمی بی کفایتی و ضعیف بودن سران برخی کشورهای اسلامی را یکی دیگر از مشکلات جهان اسلام برای رسیدن به اتحاد و انسجام دانست و تصریح کرد: تا زمانی که دولت‌ها و قدرت‌ها در جهان اسلام اراده مستحکمی در زمینه اتحاد اسلامی نداشته باشند شاهد انسجام و یکپارچگی در بین کشورهای اسلامی نخواهیم بود.

 

وی با اشاره فعالیت‌های دانشمندان و نخبگان جهان اسلام در راستای ایجاد وحدت و همدلی در جهان اسلام عنوان کرد: ممکن است در دهه‌های آینده با فعالیت‌های علما و بزرگان یک جریان نرمی شکل بگیرد و موجب بهبود روابط و تحکیم وحدت در بین امت اسلامی شود اما همچنان نیازمند هشیاری و اراده سران و دولت‌های کشورهای اسلامی برای رسیدن به وحدت هستیم.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین داعش را ابزار و وسیله‌ای برای تفرقه در بین شیعه و سنی در جهان اسلام دانست و افزود: آمریکا و اسرائیل به دنبال تجزیه کشور عراق و دیگر کشورهای اسلامی از طریق داعش هستند و تلاش می‌کنند تا با روشن نگه داشتن آتش جنگ و جنایت در کشورهایی نظیر سوریه و عراق تفرقه و دودستگی در بین مذاهب اسلامی ایجاد کنند و این کشورهای مهم و مؤثر در جهان اسلام و به ویژه در جریان مقاومت را از اهداف اصلی و مهم خود دور نگه دارند./1304/ت302/ب4

ارسال نظرات