۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۸۱۶۳۷
جانشین رییس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

توجه به جایگاه ولایت رمز موفقیت ملت ایران در برابر دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ جانشین رییس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مردم ایران باورهای مذهبی و عقیدتی بسیار قوی داشته و دارند در صحنه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بدون مشورت روحانیت کاری را انجام نمی‌دهند اما آنچه مردم ایران در زمان مصدق کم داشتند عدم توجه به جایگاه ولایت بود.
نامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسن نامی جانشین رییس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ظهر امروز در نشست تخصصی حقوق بشر که به مناسب 28 مرداد سالروز کودتای آمریکا در مجتمع امام خمینی(ره) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سالن حوزه ریاست برگزار شد، با اشاره به 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به خاطره‌گویی درباره شهدا و آزادگان تاکید کردند زیرا این امر برای نسل‌های آینده بسیار آموزنده است.

 

وی افزود: 28 مرداد یکی از روزهای ننگین در تاریخ معاصر ایران است با اعتمادی که شخص مصدق به آمریکایی‌ها کرد سبب شد به مدت 25 سال چتر ننگین استکبار و استعمار را بر جامعه ایران گسترش داده شد.

 

جانشین رییس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: آمریکایی‌ها بعد از اطمینان بر اشرافیت خود به نفت ایران شروع به فتنه در ایران کردند تا امنیت انتقال نفت خاورمیانه را به کشور خود قطعی کنند زیرا 72 درصد نفت دنیا در اختیار خاورمیانه و سه کشور عرببستان، عراق و ایران بود.

 

نامی با اشاره به مقایسه آن زمان و بعد از انقلاب اظهار داشت: پس از انقلاب با وجود همه سرویس‌های امنیتی کشورهای استکباری و مرتجع منطقه نتوانستند به ایران ضربه بزنند در حالی که دسیسه‌های آنها می‌توانست یک کشور قدرتمند را از بین ببرد.

 

 وی با اشاره به اینکه انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم ابرقدرتی خود را از دست داد اما در کتاب‌های درسی آنها یک جلمه از شکست دیده نمی‌شود، گفت: 8 سال دوران دفاع مقدس جنگی سراسر پیروزی بود چرا ما در کارها و اقدمات خود از آن بهره‌برداری نکرده و به نسل‌های آینده انتقال نمی‌دهیم.

 

جانشین رییس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیان داشت: 28 مرداد روز ننگینی است که باید از آن درس بگیریم اگر بخواهیم تفاوت امروز را با آن روز مقایسه کنیم مردم ایران باورهای مذهبی و عقیدتی بسیار قوی داشته و دارند در صحنه‌های  فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بدون مشورت روحانیت کاری را انجام نمی‌دهند چه کم بود که اینگونه شد.

 

نامی افزود: امروز اگر نبود تدبیر مقام معظم رهبری معلوم نبود که در حال حاضر چه بلایی بر سر کشورهای منطقه و از جمله ایران می‌آمد آنچه مردم ایران در زمان مصدق کم داشتند وجود ولایت بوده است.

 

وی ابراز کرد: استراتژی استکبار جهانی و صهیونیست بین‌الملل این است که بشر و ثروت آنها همه در خدمت این کشورها باشد به همین دلیل برای جهان اسلام راهبرد درگیری بین شیعه و سنی، درگیری بین سنی و سنی یا درگیری بین شیعه و شیعه ایجاد می‌کنند تا زیرساخت کشورهای اسلامی را از بین برده و جغرافیای جهان اسلام را بر اساس نیاز خود تعریف کنند.

 

جانشین رییس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: امروز این کشورها با بیشترین بهره‌بهرداری از فضای مجازی عملیات روانی ایجاد می‌کنند تا از طریق بالا بردن مطالبات مردم نسبت به نظام آن را نظامی ناکارآمد نشان دهند در حالیکه امروز کشور ما در علوم و ابعاد زیاد دیگری در ردیف کشورهای پیشرفته قرار دارد.

 

وی افزود: اما ملت ایران با ایستادگی و پایداری و گوش به فرمان رهبر خود بودن در زمان‌های مختلف به دشمنان نشان دادند که آنها نمی‌توانند با این ملت بجنگند.

 

نامی بیان داشت: تشخیص مقام معظم رهبری در حل بحران‌های ایجاد شده علیه جمهوری اسلامی ایران تشخیص الهی است، باورهای مذهبی مردم ما در گذشته قوی بود اما به دلیل عدم توجه به جایگاه ولایت شکست می‌خوردند اما بعد از انقلاب با توجه به این مساله بود که تا امروز ایستاده و پیروز است.

 

جانشین رییس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از اهل تسنن اعلام می‌کنند که علت شکست آنها نبود جایگاه ولایت است، ما باید در ساخت درون قدرت ملی خود به جایگاه ولایت توجه ویژه داشته و آن را در عمق باروهای مذهبی خود قرار داده و در مراکز آموزشی چون آموزش و پرورش قرار دهیم زیرا شاکله آموزشی هر فرد درآموزش و پروش شکل می‌گیرد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات