۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۸۱۷۱۲

همکاری تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی برای ممانعت از وقوع انتفاضه سوم

خبرگزاری رسا ـ رهبر معارض رژیم صهیونیستی در کنست این رژیم اعلام کرد که در دیدار با رییس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره ضرورت ممانعت از شکل گیری انتفاضه سوم فلسطینیان به توافق رسیده اند.
محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یتسحاق هرتزوگ، رهبر معارض رژیم صهیونیستی در کنست (پارلمان) این رژیم اعلام کرد که در دیدار با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره ضرورت ممانعت از شکل گیری انتفاضه سوم فلسطینیان به توافق رسیده اند.

 

 یتسحاق هرتزوگ، پس از دیدار با محمود عباس در اظهاراتی رسانه ای گفت که با عباس درباره روند صلح و اوضاع منطقه و حوادث اخیر بحث و گفت‌وگو کرده است.


وی افزود که با عباس درباره ضرورت ممانعت از وقوع انتفاضه سوم از طریق مبارزه با آنچه «تروریسم» خواند و قدم برداشتن در مسیر مذاکرات سازش به توافق رسیدند.


از سوی دیگر عباس بر پایبندی طرف فلسطینی به روند سازش بر اساس قطعنامه‌های بین المللی به منظور تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال 1967 تاکید کرد.


وی به ضرورت اجرای تعهدات الزامی هر دو طرف به منظور آغاز مذاکرات جدی برای پایان دادن به اشغالگری و گسترش صلح و ثبات در منطقه اشاره کرد.


از اوایل سال 2014 مذاکرات سازش بین دو طرف اسرائیلی و فلسطینی به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادسازی مرحله چهارم اسرای قدیمی فلسطین و نیز عدم پایبندی این رژیم به توقف فعالیت های شهرک سازی در اراضی فلسطینی واقع در کرانه باختری، متوقف شده است.


بر اساس این گزارش، هم اکنون به دلیل افزایش عملیات های قتل و تجاوزات فلسطینیان از سوی شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست که آخرین مورد آن نیز شهادت کودک شیرخواره در جریان آتش سوزی منزلشان در شهرک دوما واقع در نزدیکی نابلس بود، کرانه باختری با وضعیتی ناآرام مواجه است و این در حالی است که همکاری های امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی برای سرکوب مقاومت و مبارزان فلسطینی همچنان ادامه دارد./994/ب101/د

ارسال نظرات