۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۸۱۷۱۶

انجمن حقوق بشر بحرین خواستار آزادی عالم شیعی بحرین شد

خبرگزاری رسا ـ انجمن حقوق بشر بحرین با محکومیت بازداشت عالم شیعی و عضو جمعیت الوفاق، آزادی فوری و بدون قید و شرط وی را خواستار شد.
شيخ حسن عيسي عضو جمعيت الوفاق بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن حقوق بشر بحرین در بیانیه‌ای بازداشت حجت الاسلام حسن عیسی از رهبران جمعیت الوفاق بحرین را محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: بازداشت شیخ حسن عیسی، بازگو کننده ادامه روند انتقام سیاسی حکومت از مبارزان جنبش‌های شیعی است که از سال 2011 در میدان اؤلؤه بحرین آغاز شده است.

 

در این بیانیه با اشاره به بازداشت خشونت آمیز 7 تن از نمایندگان خاطر نشان شده است: الگوی خطرناکی که به دنبال هدف قرار دادن نمایندگان مردم است، هیچ توجیه قانونی ندارد.

 

انجمن حقوق بشر بحرین با تهدید حکومت تاکید کرد که به زودی با طرح شکوا در سازمان‌های حقوق بشر بین المللی، خطرهای پیش روی رهبران مبارزه سیاسی را به اطلاع آنها خواهد رساند.

 

انجمن حقوق بشر بحرین با درخواست آزادی فوری شیخ حسن عیسی، حکومت را به دست کشیدن از بازداشت‌های غیر قانونی در حق نمایندگان، سیاسی‌ها و مدافعان آزادی دعوت کرد.

 

شیخ حسن عیسی از اعضای ارشد جمعیت الوفاق عصر دیروز سه شنبه به هنگام بازگشت از مسافرت به همراه خانواده خود در فرودگاه بین المللی بحرین بازداشت شد./981/ب902/د 

ارسال نظرات