۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۸۱۷۴۰
یکی از علمای بحرین:

ممنوعیت علما از سخنرانی نقض آشکار حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد دیده بان حقوق بشر بحرین با انتقاد از تصمیم وزارت دادگستری در محدود سازی منبرهای دینی شیعی تاکید کرد که ممنوعیت علما از سخنرانی مصداق بارز نقض حقوق بشر است.
حجت الاسلام ميثم سلمان، مسؤول آزادي هاي حقوق بشر بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میثم سلمان عضو ارشد مرکز دیده بان حقوق بشر بحرین نظام آل خلیفه را به دست کشیدن از ایجاد محدودیت‌ در آزادی بیان و عقیده دعوت کرد.

 

شیخ میثم سلمان با اشاره به سهل انگاری حکومت در انجام وظیفه خود نسبت به بازرسی منبرهای دینی و رسانه‌های ترویج دهنده خشونت گفت: سخنان فرید المفتاح به جای آنکه در جهت محدود سازی منبرهای تکفیری و جریان‌های افراط‌گرایی باشد، به عنوان ابزاری برای مقید ساختن آزادی دینی و آزادی استفاده شده است.

 

سلمان افزود: بنابر تصریح قانون اساسی، نه تنها معاون بخش اسلامی وزارت دادگستری بلکه هیچ مسؤول و سازمان رسمی دیگری اعم از وزارت دادگستری و غیر آن حق محدود سازی آزادی بیان را ندارد.

 

وی ممنوعیت علمای دین از سخنرانی را مخالف قانون برشمرد و خاطر نشان کرد: علمای دین و بسیاری از فعالان فرهنگی، سیاسی و حقوق بشر بحرین در سخنان خود همواره بر تقویت وحدت ملی، دور ریختن خشونت، افراطی‌گری و تروریسم، احترام حقوق انسان‌ها، تحقق اصل تساوی شهروندی و از میان رفتن تمام اشکال تبعیض نژادی تاکید کردند و ممنوعیت آنان از سخنرانی مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

 

گفتنی است فرید المفتاح معاون بخش اسلامی وزارت دادگستری بحرین به تازگی اعلام کرد که این وزارت درصدد اجرای قانونی است که به موجب آن سخنرانان و واعظان در سخنان خود محدود شده و اجازه سخن گفتن در مورد تمامی مسائل را نخواند داشت.

 

در این درحالی است که بسیاری از علمای وهابیت به راحتی و سادگی در کشور بحرین به تبلیغ دین خود اقدام می کنند بدون آنکه از سوی حکومت دچار تعرض شوند./981/ب902/د

ارسال نظرات