۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۸۱۷۵۰

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ فعال شدن شهرستان ها در ارشاد اصفهان، برگزاری برنامه از «ماه تا خورشید» در امامزادگان شهرستان برخوار و برگزاری برنامه فرهنگی «مهر و آیینه» تا آخرین روز دهه کرامت در اصفهان مهم ترین عناوین اخبار کوتاه اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که هجمه سنگینی در ارتباط با مسائل اعتقادی، تفکرات، ‌و اندیشه وجود دارد، عنوان کرد: در مقابل این هجمه ها باید تلاش هایی صورت گیرد و اطلاع رسانی دینی به مردم به عنوان یک ضرورت مورد توجه واقع شود در این میان لازم است که رسالت رسانه ها و دستگاه های دولتی مورد اهمیت قرار گیرد.


وی به اقداماتی که در این باره در کمیسیون فرهنگی انجام شده اشاره کرد و افزود: برای احیای مطالبات رهبری، قانون امر به معروف و نهی از منکر را برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب رساندیم اما در نهایت بعد از تصویب آن در صحن علنی و تأیید شورای نگهبان،‌ دولت به دلیل وجود برخی ایرادات آن را به شورای حل اختلاف قوا ارسال کرد که در نهایت با نظر رهبری دستور اجرای این قانون اعلام شد که این موضوع امنیت و صیانت را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

 

حجت الاسلام سالک در ادامه با تأکید بر دفاع از فرهنگ انقلاب در مراکز شغلی و دستگاه های دولتی، بیان داشت: اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های دولتی عمل شود، 50 درصد از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم اضافه کرد: دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی در داخل کشور است که از آن جمله فرهنگ غذاخوری و مدهای جدیدی است که از طریق ژورنال های خارجی وارد کشور می شود لذا با توجه به تأکید رهبری در خصوص جلوگیری از نفوذ فرهنگی و اقتصادی غرب به داخل کشور و اعلام ایستادگی ایشان در برابر این هجمه، ‌تکلیف جدیدی بر دوش کمیسیون فرهنگی گذاشته شده است.

 

حجت الاسلام سالک به بررسی طرح صداوسیما و طرح نظام جامع رسانه اشاره و مطرح کرد: امیدواریم بررسی طرح نظام جامع رسانه هرچه سریع تر به اتمام برسد تا کنترل بیشتری روی سایت هایی که شناسنامه نداشته اما با اخباری که منتشر می کنند تأثیر روی افکار جامعه می گذارند، ‌صورت گیرد.

وی افزود: برای مقابله با فرهنگ بیگانه نیازمند عزم ملی بین سران قوا و مردم هستیم که می تواند جهت صحیح انقلاب فرهنگی را نشان دهد و راهبرد آن در فیلم های دینی است چرا که 75 درصد فراگیری جامعه از طریق بینایی و تصاویر و 15 درصد آن از طریق شنوایی و صدا است.

رییس کمیسیون فرهنگی در پایان با اعلام حمایت کمیسیون فرهنگی از فیلم‌های دفاع مقدس و دهه فجری که در راستای ارزش های دینی است، خاطرنشان کرد: در این خصوص توجه به تئاتر و ادبیات نیز مهم و ضروری است که در این حوزه ها نیز باید برنامه ریزی شود.

 

فعال شدن ادارات شهرستان ها در ارشاد اصفهان

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی رییس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، گفت: تجربه نشان داده است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌هایی که با کمبود نیروی انسانی هستند، دچار آسیب‌های جدی شده‌اند که برای رفع این موضوع راهکارهای لازم را اتخاذ کرده‌ایم.

 

وی افزود: در حال حاضر برآن هستیم که ظرفیت شهرستان‌ها را به خدمت حوزه فرهنگ و هنر بگیریم که تا پایان سال جاری نیز محقق خواهد شد.

 

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در امور شهرستان‌ها ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که امسال در حوزه شهرستان‌ها رخ داد  این بود که با فرمانداران و ائمه جمعه‌ شهرستان‌ها تفاهم‌نامه مشترک همکاری امضا کردیم و براساس آن موفق شدیم ظرفیت ادارات کل را برای شهرستان‌ها و ظرفیت هر شهرستانی را فعال کنیم تا از پتانسیل‌ها به بهترین شکل استفاده شود.

 

برگزاری برنامه از «ماه تا خورشید» در امامزادگان شهرستان برخوار

 حجت الاسلام حسن فاضلی سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امورخیریه شهرستان برخوار گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت برنامه هایی به همین مناسبت در آستان مقدس حضرت سیدالکریم(ع) در حال برگزاری است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: برنامه مراسم بزرگداشت مقام شامخ حضرت ابراهیم بن موسی بن جعفر(ع) و فرزند بزرگوارشان حضرت اسماعیل(ع) نیز از این برنامه هایی است که در این دهه در جوار این امامزاده عظیم الشأن برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه های دهه کرامت تحت عنوان «از ماه تا خورشید»، از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع)، همزمان با دهه کرامت در حال برگزاری است.

سرپرست دفترنمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در ادامه افزود: این برنامه ها از 22 مرداد الی 6 شهریور، همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت سید الکریم حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل(ع) برگزار خواهند شد.

 

برنامه فرهنگی «مهر و آیینه» تا آخرین روز دهه کرامت ادامه دارد

حجت الاسلام محمد رضا اسماعیل پور رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان، گفت: با فرا رسیدن دهه کرامت آستان مقدس حضرت زینب(س) برای این دهه برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در نظر گرفته است و این امامزاده واجب التعظیم را برای اسقبال مردم مؤمن و ولایت مدار آماده کرده اند.

حجت الاسلام اسماعیل پور در ادامه بیان کرد: دردهه کرامت امسال، علاوه بر جشن بزرگ دختران مهر و آئینه به مناسبت میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و جشن میلاد باسعادت امام رضا(ع)، برنامه های ویژه ای هم چون برپایی غرفه های کودک، دل نوشته ای با امام رضا(ع) و سیر نمایشگاهی احادیث امام رضا(ع) و معرفی حضرت معصومه و حضرت زینب(س) همه روزه از ساعت 18 میزبان زائران و مجاوران حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا و حضرت معصومه(س) هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جشن‌های دهه کرامت با جشن بزرگ دختران مهر و آئینه در روز میلاد کریمه اهل بیت(ع) از ساعت 18 آغاز شد و این برنامه‌ها تا میلاد امام رضا(ع) با برگزاری جشن باشکوهی در روز سه شنبه 3 شهریورماه در شب میلاد آن امام همام، درحرم مطهر به پایان می‌رسد./939/پ203/ح

ارسال نظرات