۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۸۱۷۵۲
معاون تهذیب استان کرمان:

طلاب زندگی خود را بر اساس رهنمود های پیامبر و اهل بیت بسازند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب استان کرمان با بیان این‌که طلاب باید زندگی خود را بر اساس رهنمود های پیامبر امرم(ص) و اهل بیت(ع) بسازند، گفت: زیرا کسی که بر این اساس زندگی خود را ساخت، می‌تواند در زندگی موفق باشد.
طلاب
طلبه

حجت الاسلام احمد مؤمنی، معاون تهذیب استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: هدف خوب مسیر طلاب را در حوزه های علمیه روشن می کند و طلبه‌ها سعی کنند که در همان سال های اولیه هدف خود را بفهمند.

 

وی افزود: بیان احادیث اهل بیت(ع) به مردم، از وظایف مهم طلاب است که باید طلاب در حوزه های علمیه سخنان اهل بیت(ع) را به خوبی از اساتید خود یاد بگیرند تا آن ها را با شیوه‌های مختلف به افراد کوچک و بزرگ برسانند.

حجت الاسلام مؤمنی با توجه به این که در حوزه های علمیه بخش سفیران و بلند مدت برپا است، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه باید دیدگاه خود را نسبت به حوزه های علمیه تغییر دهند و فکر نکنند که طلبگی یک شغل با پول زیاد است، بلکه طلبگی ادامه دادن راه پیامبر و اهل بیت است.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این هدف که حوزه های علمیه ادامه دادن راه پیامبر و اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: طلاب سعی کنند که توسل به اهل بیت(ع) را در حوزه های علمیه خود داشته باشند.

 

وی بیان داشت: طلاب زندگی خود را بر اساس رهنمودهای پیامبر و اهل بیت بسازند زیرا کسی که بر این اساس زندگی خود را ساخت، می تواند در زندگی موفق باشد.

 

معاون تهذیب استان کرمان با بیان این که صبر در زندگی طلبگی، مهم ترین کار شمرده می شود، یادآور شد: طلاب نباید در زندگی طبگی حرف مردم را بر کارهای خود مقدم کنند زیرا اگر کسی به حرف مردم باشد، زندگی خود را نابود کرده است.

 

حجت الاسلام مؤمنی اظهار داشت: تقوا، معرفت و صبر سه وظیفه فراموش نشدنی برای طلاب هستند که باید طلبه ها این سه صفت را در زندگی خود عملی کنند.

 

وی در پایان گفت: مسیر طلبگی مسیر سختی بوده اما اگر طلاب توانستند تقوا و صبر را در راه خود عملی کنند می توانند یک روحانی موفق در جامعه باشند./972/ت302/ح

ارسال نظرات