۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۸۱۹۷۰

گروه‌های یهودی آمریکا خواستار تحریم‌های اضافی علیه ایران شدند

خبرگزاری رسا ـ گروه‌های یهودی حاضر در آمریکا از دولت آمریکا خواستند درصورت تخطی ایران از رژیم بازرسی‌ها علاوه بر بازگشت تحریم‌ها، مجازات‌های بیشتری را علیه تهران در نظر بگیرد.
5+1

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران جنبش اصلاحات آمریکایی که یک گروه یهودی در آمریکا به شمار می‌رود از موضع‌گیری صریح درباره توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی امتناع کرده و در بیانیه‌ای اعلام کردند که نمی‌توان به طور مشخص از این توافق حمایت و یا انتقاد کرد.

 

در بیانیه‌ای مشترکی که از سوی تعدادی از گروه‌های یهودی حاضر در آمریکا منتشر شد از موضع‌گیری درباره توافق هسته‌ای امتناع کرده و در عوض از یهودیان آمریکایی خواسته شده تا به "روز بعد" از توافق و عواقب بحث‌های اینچنینی بر روابط میان اسرائیل و آمریکا بیندیشند.

 

رهبران گروه‌های یهودی حاضر در آمریکا توافق هسته‌ای را که در آینده نزدیک مورد بررسی کنگره قرار خواهد گرفت " یک موضوع چالش‌برانگیز برای بررسی و تحلیل" خواندند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: درک می‌کنیم که این بحث‌ها ارزشمند هستند؛ مسیری در مقابل "برجام" قرار دارد. رد برجام خطراتی واقعی را به همراه دارد  و مانع از تبدیل ایران به یک کشور هسته‌ای نخواهد شد.

 

یکی از نگرانی‌های مهم رهبران جنبش اصلاحات چگونگی پاسخ به نگرانی‌های مربوط به این توافق، پس از نهایی شدن آن و نحوه حفظ روابط نزدیک آمریکا-اسرائیل است. جنبش اصلاحات آمریکایی در ادامه این بیانیه ابراز نگرانی کرده است که برخی گروه‌ها از این بحث برای تشدید اقدامات ضدیهود استفاده کنند.

 

این گروه همچنین درخواست کرده است که درصورت تخطی ایران از رژیم بازرسی‌ها دولت آمریکا باید علاوه بر بازگشت تحریمها، مجازاتهای بیشتری را نیز علیه تهران اعمال کند. این گروه علاوه بر به‌روزرسانی کمکهای نظامی به اسرائیل خواستار ایجاد یک پیمان رسمی مشابه با ناتو میان آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است./982/ب101/د

ارسال نظرات