۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۸۲۰۱۲
وزیر کشور خبر داد؛

اعلام آمادگی چهار هزار نفر برای نامزدی انتخابات مجلس دهم

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور از اعلام آمادگی چهار هزار نفر برای کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و تاکید کرد که امر نظارت و هماهنگی در حوزه اجرایی کشور به خوبی پیش می رود.
رحماني فضلي وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رییس شورای امنیت ملی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: برای دولت انتخاب سالم و صیانت از آرای مردم مهم است.

 

وی نقش دولت را نظارت بر عملکرد دستگاه های مختلف دانست و ادامه داد: ما جلسات متعددی را در قالب کارشناسی و مشورتی با اعضای شورای نگهبان برگزار کردیم و امر نظارت و هماهنگی در حوزه اجرایی کشور به خوبی پیش می رود و ما با مشکلی مواجه نیستیم.

 

وزیر کشور تعداد نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی را چهار هزار نفر عنوان و اضافه کرد: در این جمع افزون بر این که از هر دو حزب اصولگرا و اصلاح طلب شرکت دارند و افرادی نیز به طور مستقل اعلام حضور کرده اند.

 

وی در پاسخ به نحوه تعامل بین دولت و مجلس، گفت: قوه مقننه و مجریه هر کدام براساس وظایف خود عمل می کنند و تعامل در راستای انجام به وظایف است، قانون گذاران وظیفه نظارت بر عملکرد دولت دارند و سوال از مسؤولان و استیضاح ابزار کاری آنان است.

 

رحمانی فضلی با اشاره به تقسیمات کشوری گفت: در تقسیمات کشوری شهرهایی بودند که شرایط تقسیمات کشوری را نداشتند و این تقسیمات هزینه زیادی بر دولت تحمیل می کنند، به همین دلیل دولت در دوره ای تقسیمات را متوقف کرد تا طرح به درستی بررسی شده و به همراه تعیین محدوده شهرها اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

 

وزیر کشور در خصوص حمایت دولت از حوزه های علمیه اظهار کرد: برای تقویت مناسبات با حوزه های علمیه و حمایت از این قشر ضمن حفظ استقلال آنان تلاش های زیادی از سوی دولت صورت گرفته و به صورت بخشنامه به همه استانداری ها و فرمانداری های کشور ابلاغ شده است که باید نیازهای مالی و اعتبارات لازم را جهت حفظ و گسترش حوزه های علمیه انجام دهند.

 

تسلط کامل نیروهای جمهوری اسلامی در مرزهای آذربایجان غربی

 

وی در ادامه به تشریح دستاوردهای سفر خود به آذربایجان غربی پرداخت و به برگزاری جلسه شورای تامین استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه گزارشی از وضعیت امنیتی استان از مسؤولان مربوطه دریافت شد که نتیجه این گزارشات هم در مسائل مرزی، هم مقابله با تکفیری ها و داعش و هم امنیت داخلی، بسیار رضایت بخش بود.

 

رحمانی فضلی همچنین در رابطه با بازدید هوایی از نقاط مرزی استان گفت: اقدامات انجام گرفته در مرزها از جمله جاده سازی و تقویت استحکامات مرزی بسیار امیدوار کننده و نشانگر تسلط کامل نیروهای ما در مناطق مرزی و مجاور بود.

 

وی همچنین به حضور خود در همایش شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: حضور در این همایش بسیار مایه خرسندی بود چرا که مشاهده کردیم خود مردم استان، اراده و عزم جدی برای مقابله با آسیب های اجتماعی بویژه پدیده شوم اعتیاد دارند و نمایشگاه خوبی هم از توانمندی های سمن های فعال در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی درحاشیه این همایش برگزار شد.

 

وزیر کشور در ادامه به حضور خود در برنامه تلویزیونی سیمای مرکز آذربایجان غربی، شرکت در شورای اداری و دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اشاره کرد.

 

وی اضافه کرد: نماینده محترم ولی فقیه در استان، مسائل و دغدغه های مختلفی در حوزه های فرهنگی، دینی و اجتماعی مطرح کرد که مقرر شد برای رفع این دغدغه ها تلاش لازم انجام شود./936/پ202/ج

 

ارسال نظرات