۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۸۲۰۲۲
امام جمعه زرین شهر:

امامزادگان نماد فرهنگ اصیل و تمدن اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرین شهر با بیان این که امامزادگان نماد فرهنگ اصیل و تمدن اسلام هستند، گفت: امامزادگان میراث گران بهایی هستند که از فرهنگ اصیل و غنی اسلامی برخاسته اند و همچنین فرهنگ اصیل اسلامی را همیشه برای مردم بازگو کرده اند و آن ها را به این موضوع فرا خوانده اند.
امامزاده

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام قاسم باقریان، امام جمعه زرین شهر، گفت: در دنیای امروز پرچم ها، مهرها، آرم ها، هر کدام نماد و مشخصه ای از موضوعی هستند و امامزادگان و بقاع متبرکه نیز نماد و یادآور فرهنگ اصیل و تمدن اسلام و قرآن کریم هستند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در واقع در دل امامزادگان و بقاع متبرکه یک پیام بسیار مهم نهفته است که این پیام محبت اهل بیت(ع) نسبت به پیروان صدیق آن ها است و یاد آور این موضوع هستند که همه این بزرگواران مبلغ و پیام آوران اهل بیت(ع) و کلام وحی الهی که همان قرآن کریم است را برای پیروان آن ها به همراه داشته اند.

امام جمعه زرین شهر در ادامه بیان کرد: امامزادگان میراث گران بهایی هستند که از فرهنگ اصیل و غنی اسلامی برخاسته اند و همواره برای راهنمایی مؤمنان بوده اند و همچنین فرهنگ اصیل اسلامی را همیشه برای مردم بازگو کرده اند و آن ها را به این موضوع فرا خوانده اند.

حجت الاسلام باقریان در ادامه خاطر نشان کرد: زیارت بزرگان و امامزادگان همیشه در اسلام توصیه شده است و اکنون با گذشت چندین قرن همواره مکانی امن و ایمن هستند و همچنین محلی مناسب برای تجمع مردم مؤمن و ولایت مدار و همچنین مکانی بسیار مؤثر برای برگزاری فعالیت های فرهنگی و مذهبی هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: در گذشته رسانه ای وجود نداشته است و این بزرگواران وظیفه تبیلغ اسلام و رساندن احکام الهی را از طرف اهل بیت(ع) به گوش مردم را برعهده داشته اند که این کار را به صورت چهره به چهره انجام می دادند و به عنوان مبلغان دین اسلام و مکتب اسلام ناب محمدی محسوب می شدند و از مروجین اصلی اسلام محسوب می شدند.

امام جمعه زرین شهر در ادامه گفت: همواره این مردم بودند که پیرو خط این بزرگواران بودند و پس از وفات یا شهادت آن ها نیز قبورشان را محفوظ می داشتند و با ساخت آرامگاه های مناسب از خدمات این افراد تجلیل و پاسداشت آن ها را با زیارت قبورشان برگزار می کردند.

حجت الاسلام باقریان در ادامه افزود: امامزادگان همواره به عنوان نعمت از طرف خداوند و اهل بیت(ع) در دل جای داشته اند و هم اکنون نیز حرم های مطهر این بزرگواران بعنوان مکانی جهت پاسداشت ارزش های انسانی و الهی در جامعه و در بین مردم می باشند.

وی در ادامه ثواب زیارت قبور امامزادگان که توسط قرآن کریم و اهل بیت(ع) ذکر شده است اشاره کرد و گفت: هر کدام از این افراد نماینده یکی از ائمه عصمت و طهارت بودند و خواندن زیارت نامه این بزرگواران و زیارت قبورشان بسیار ثواب دارد.

امام جمعه زرین شهر ادامه داد: این افراد بزرگوار دارای کرامات بسیار فراوانی هستند که از طرف خداوند به آن ها اعطاء شده است که به خاطر مشقات زیادی است که همواره در راه پیمودن اهداف الهی به جان خریده اند و همچنین همیشه در راه حفظ انسانیت و کرامت انسان ها گام برداشته اند و حتی در این مسیر جام شهادت را نیز در مبارزه با مستکبرین و ظالمین در دفاع از حقوق مظلومین سر کشیده اند.

حجت الاسلام باقریان در ادامه خاطر نشان کرد: ما همیشه به خاطر آبروی این بزرگواران در پیشگاه الهی به زیارت قبور مطهرشان می رویم و آن ها را واسطه قرار می دهیم تا پل میان ما و اهل بیت(ع) و خداوند باشند.

وی در پایان با بیان این که وهابیون به غلط می گویند که ما با زیارت قبور این بزرگوارن از تعالیم اسلام دور می شویم، گفت: آرامگاه های این بزرگواران بهانه ای است برای ایجاد مساجد در جوارشان و همچنین مکانی برای عبادت و راز و نیاز با معبود خویش و نزدیک شدن قلب مؤمنان به خداوند و به همین دلیل است ما نیز وظیفه داریم همواره این مکان های مقدس را پاک و منزه نگه داریم که این امامزادگان میعادگاه بندگان ولا و مؤمن با خداوند و اهل بیت(ع) هستند./939/د101/ب4

ارسال نظرات