۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۸۲۰۹۵

مراسم سالگرد استقلال افغانستان در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت استقلال افغانستان با حضور معاون رییس جمهور این کشور در قم برگزار شد.
مراسم سالگرد استقلال افغانستان در قم برگزار شد
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم نود و ششمین سالروز استقلال افغانستان از استعمار انگلستان با حضور حجت الاسلام محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و با مشارکت جمع کثیری از طلاب و قشرهای مختلف شهروندان افغانی ساکن ایران در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد.
 
یکی از طلاب افغانی ساکن قم در سخنانی کوتاه به ذکر سابقه مبارزاتی حجت الاسلام محقق پرداخت و به وی خیر مقدم گفت.
 
حجت الاسلام محقق به ارواح شهدای افغانستان درود فرستاد و گفت: مردم افغانستان در زمان جنگ جهانی اول برای استقلال کشور خود از استعمار انگلستان مجاهدت‎های فراوانی کردند. آنها در زمان حمله ارتش کمونیستی شوروی نیز با دست خالی و کمترین امکانات از مسجدها و زمین های خود به جهاد برخواستند و با تقدیم شهدای زیادی، کشور خود را از استعمار شوروی نجات دادند.
 
وی افزود: کشورهای ابرقدرت به همراه کشورهای منطقه برای دستیابی به اهداف شوم خود از هیچ اقدامی دریغ نکردند و با کمک های خود، گروه های تروریستی مختلفی از جمله طالبان، القاعده، لشگر جنگوی، لشگر طیبه و داعش را به افغانستان سرازیر کردند. با این حال مردم افغانستان باز هم ایستادگی کرده و امید تجاوزگران و تروریسم بین المللی را ناامید کردند.
 
عضو دولت افغانستان در ادامه تاکید کرد: دشمنان ما اعتراف کرده اند که طالبان را به وجود آورده اند. البته آنها تا زمانی که بر مسند قدرت بودند به این مهم اعتراف نکردند.
 
وی در مورد کشورهایی که طالبان را به وجود آورده اند، گفت: خانم بی نظیر بوتو اعتراف کرده بود که نه تنها ما (پاکستان) در پیدایش طالبان نقش داشتیم بلکه آمریکا، انگلستان و کشورهای منطقه در پیدایش آن دخیل بودند.
 
حجت الاسلام محقق درباره پیدایش داعش تصریح کرد: داعش نقطه اوج جریان سازی علیه جهان اسلام است. قدرت های بزرگ دنیا اعتراف کرده اند، به طور مثال خانم کلینتون گفته است که آمریکا داعش را به این نیت به وجود آورده است که منطقه تحت سلطه دولتی به اصطلاح اسلامی در آید که عواملی مانع از انجام این کار شد.
 
معاون رییس جمهور افغانستان درباره اهداف کشورهای غربی از ایجاد داعش اظهار داشت: یکی از اهداف ایجاد داعش شکست دولت های اسلامی منطقه و تجزیه آنها به کشورهای کوچکتر است، به شکلی که طعمه ای ساده برای سایر کشورها باشند. آنهایی که داعش را به وجود آورده اند، از خطر این گروه تروریستی در امان نخواهند بود. تروریست ها در حال بازگشت به کشورهایی هستند که آن ها را به وجود آورده اند.
 
وی در مورد حضور داعش در افغانستان گفت: مردم افغانستان خاطرات تلخی از اقدامات و قتل های طالبان در کشور خود دارند، اما در حال حاضر اعضای طالبان به دست گروه داعش قتل عام می شوند و از داعش به مردم پناه می برند. جنایات داعش در تاریخ افغانستان بی سابقه است. داعش مسجدها را تخریب می کند، زنان و دختران را دزدیده و به ثمن بخس در بازار می فروشد. این گونه جنایات جز در چهارصد الی پانصد سال پیش و یا در قرون وسطی دیده نشده است.
 
حجت الاسلام محقق درباره هدف دیگر پیدایش داعش در منطقه تأکید کرد: ابرقدرت ها می خواستند با نشان دادن جنایات داعش بگویند که راه و روش اسلام این چنین است. اما بحمدالله همه مردم بیدار شده اند و فهمیده اند که این جریان تروریستی از اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه سرچشمه می گیرد و ربطی به مسلمانان ندارد. داعش در نظر دارد با افکندن رعب قدرت خود را گسترش دهد.
 
وی افزود: افراد تحصیل کرده ای که به افغانستان برگشته اند، در پست های مهم مشغول به کار شده اند و از این جمله افراد می توان به وزیر مخابرات افغانستان اشاره کرد که اتفاقا در ایران تحصیل کرده است.847/ب901/د
ارسال نظرات