۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۲۸۲۳۱۲

اجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی شاخص در امام زادگان خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اجرای ۵۰ برنامه محوری همزمان با دهه کرامت در امام زادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی خبرداد و گفت: امام زاده حسین بن موسی الکاظم طبس از بقاع متبرکه ای بوده که در ایام دهه کرامت به صورت محوری صبح و عصر میزبان زائران و برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی علمای برجسته دینی بوده است.
اجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی شاخص در امام زادگان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تکریم بقاع متبرکه و امام زادگان گفت: آنچه موجب ارادت خالصانه ملت ایران به فرهنگ اسلام و فرهنگ ناب محمدی شد تنها فتح ایران توسط سپاه اسلام نبود بلکه آنچه اسلام حقیقی و ناب محمدی را در میان مردم نهادینه کرد حضور امام زادگان و فرزندان امامان در میان ملت ایران بود که ملت ایران به واسطه این امام زادگان با معارف حقیقی اسلام بدون هیچ واسطه ای آشنا شدند.

 

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود تأکید دارند حضور امام زادگان در میان مردم موجب تقویت هویت دینی و فرهنگی می‌شود بنابراین تکریم امام زادگان یکی از مهم‌ترین راهبردهای برای مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت فرهنگ دینی در میان مردم به‌خصوص نسل جوان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردمی که در مجاورت امام زادگان زندگی می‌کنند از بنیه های اعتقادی قوی تری نسبت به سایر مردم برخوردار هستند، تصریح کرد: ما باید حضور مردم را در بقاع مبترکه تقویت کنیم و تنها با این روش است که می‌توان با کمترین هزینه بیشترین دستاورد فرهنگی و مذهبی را داشت.

 

حجت‌الاسلام گرایلی با بیان اینکه همزمان با دهه کرامت بیش از 50 برنامه محوری در جوار بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار شده است، افزود: در جوار امام زاده حسین بن موسی الکاظم(ع) این برنامه‌ها با ابعاد و حجم بیشتری برگزار شده و سخنرانان برجسته کشوری به صورت روزانه برای مردم در زمینه‌های مختلف سخنرانی کرده اند.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ملی امامزادگان در 14 مهرماه به میزبانی طبس افزود: امید است برگزاری این کنگره تا حد زیادی بتواند در برطرف کردن مشکلات بقاع متبرکه در سطح استان و کشور مؤثر باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی در امام زادگان استان رو به پایان است، ادامه داد: استقبال کودکان و نوجوانان از این طرح در ایام تابستان بسیار خوب بوده و با حضور مبلغان این طرح توانسته در نقاط روستایی و محروم موفقیت چشمگیری داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام گرایلی با بیان اینکه خدمت به بقاع متبرکه خدمت به گسترش فرهنگ اسلامی در سطح جامعه است، یادآور شد: به جای اینکه به دبنال طرح های فرهنگی مختلف برای تقویت فرهنگ دینی در جامعه باشیم بهتر است سعی کنیم فرهنگ امام زادگان، سبک زندگی و بقاع آن‌ها را به محور و متن زندگی مردم تبدیل کنیم تا به صورت ناخودآگاه مشکلات و ناهنجارهای موجود در جامعه اصلاح شود./968/پ202/ب

ارسال نظرات