۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۸۲۴۳۵
کارشناس مسائل مذهبی:

اخلاق مداری اصول اولیه تعالیم اسلامی/ مسلمان واقعی باید الگوی ادب و اخلاق اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی اخلاق مداری را از اصول اولیه تعالیم اسلامی دانست و گفت: پیامبر اسلام(ص) در شرایطی که تحت فشار شدید اعراب جاهلی قرار داشت با رعایت اخلاق و ادب توانست قلب ها را به سوی خدا جلب کند و همه را به آیین نجات بخش اسلام درآورد.
اخلاق

حجت الاسلام محمدرضا قدسی، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان گفت: اعراب جاهلی عربستان در محیطی زندگی می کردند که هر گونه اقدامی اعم از شهوت رانی یا کسب ثروت های نا مشروع برای آنها مجاز بود جامعه نیز اینگونه اقدامات را تحسین می کرد.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) با شعار توحیدی وارد صحنه اجتماع اعراب جاهلی شد و این به معنای لزوم تغییر در تمامی ارکان و ماصب اجتماعی بود و از همین جهت با مخالفت گسترده صاحبان ثروت و قدرت مواجه شد.

 

کارشناس مسائل دینی اخلاق را مهمترین ابزار پیامبر اسلام(ص) در دعوت به سوی اسلام برشمرد و گفت: اگر پیامبر(ص) با تحکم و زورگویی مردم را به سوی خدا فرا می خواند هیچ گاه موفق نمی شد اما آن حضرت با تحمل مرارت ها و سختی ها اما بر پایه اصول صحیح افراد را هدایت فرمودند.

 

حجت الاسلام قدسی روش تبلیغی پیامبر اکرم(ص) را الگوی مناسبی برای مربیان و معلمان دانست و تصریح کرد: صبر بر تعلیم و تربیت حکم جهاد فی سبیل الله را دارد، زیرا اگر این اقدام موفق شد فرد یا افرادی نجات می یابند و اگر هم معلم در این زمینه با ناکامی مواجه شد چیزی را از دست نداده زیرا فرد در معرض تعلیم هم کمتر به راه خطا می رود.

 

وی با بیان حدیثی از امام رضا(ع) که می فرماید « اِجمَل مُعاشَرَتَکَ مَعَ الصَّغیرِ وَ الکَبیر»، اخلاق مداری را از اصول اولیه تعالیم اسلامی دانست و گفت: پیامبر اسلام(ص) در شرایطی که تحت فشار شدید اعراب جاهلی قرار داشت با رعایت اخلاق و ادب توانست قلب ها را به سوی خدا جلب کند و همه را به آیین نجات بخش اسلام درآورد./868/ت303/ح

ارسال نظرات