۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۸۲۴۷۹
سفیر آمریکا در سرزمین‎های اشغالی:

اسرائیل و آمریکا پس از تایید توافق هسته‌ای به مذاکره فوری نیاز دارند

خبرگزاری رسا ـ سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی با ابراز رضایت از توافق هسته‌ای اعلام کرد که با وجود اختلاف میان آمریکا و اسرائیل مقامات این رژیم باید مذاکره برای دریافت کمک نظامی طی ۱۰ سال آتی را آغاز کنند.
اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دن شاپیرو، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی درباره اختلافات ایجاد شده میان رییس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: باید بپذیریم که اختلافاتی میان ما وجود دارد، اختلافاتی عمیق در موضوعی که برای منافع امنیتی هر دو طرف اهمیت دارد.

 

وی با پیشنهاد انجام مذاکرات فوری میان دوطرف پس از تایید توافق در کنگره گفت: باید گفت وگوهای خود درباره نحوه مواجهه با این واقعیت مانند نیاز به تلاش برای جلوگیری از ارسال سلاح به حزب‌الله و نیازهای اسرائیل در زمینه دفاع موشکی را آغاز کنیم.

 

شاپیرو با حمایت از توافق هسته‌ای گفت: این یک توافق بد نیست. این توافقی است که اطمینان می دهد ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. هیچکس صحبت از بی‌نقص بودن این توافق نکرد و شاید برخی ترجیح می‌دادند که موضوعات دیگری نیز در این توافق گنجانده شود، اما این  به معنای بد بودن این توافق نیست.

 

وی در ادامه اعلام کرد که به اعتقاد وی اسرائیل باید مذاکرات با آمریکا را برای دریافت کمک نظامی طی 10 سال آتی آغاز کند.

 

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی درباره گزارش اخیر آسوشیتد پرس مبنی بر موافقت آژانس با نمونه‌گیری ایران از تاسیسات پارچین گفت: در خصوص نظارت‌ها، نمی‌توانیم به جزئیات توافق با آژانس دسترسی داشته باشیم. آژانس سازمانی بسیار حرفه‌ای است و اعلام کرده از تمام شرایطی که به آنها اجازه دسترسی به سایت‌های نظامی ایران را بدهد رضایت دارند.

 

وی در ادامه گفت: ما همه گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی را بر روی میز داریم. زمانی که اوباما رییس‌جمهور شد به این نتیجه رسید که هیچ گزینه نظامی موثری وجود ندارد و از این رو از ارتش ما خواست تا این گزینه را مورد بررسی قرار دهد. هرچند گزینه نظامی همچنان روی میز قرار دارد اما استفاده از دیپلماسی و تحریمها بسیار بهتر است و ما از این گزینه استفاده می‌کنیم تا مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شویم.

 

شاپیرو درباره عدم پیشرفت در مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین گفت: سعی داریم به طور منطقی به مسائل بنگریم و این بدان معناست که شاید تا 18 ماه آتی مذاکراتی میان طرفین وجود نداشته باشد. درحال حاضر مذاکراتی وجود ندارد و این به خاطر عدم اعتماد میان طرفین است./982/ب101/د

ارسال نظرات