۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۸۲۴۸۱

گزارش روزنامه الاخبار درباره آخرین وضعیت جنگ در یمن

خبرگزاری رسا ـ روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به آخرین وضعیت نبردها بین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن و ارتش عربستان در مناطق مرزی دو کشور پرداخت.
عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الاخبار امروز شنبه نوشت: ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته توانستند مناطق جدیدی را در عمق خاک سعودی به کنترل خود بگیرند.

 

روشن است که عربستان قادر نیست تا تصمیمی درخصوص گرفتار شدن خود در یمن بگیرد. عربستان بین دو گزینه مانده است؛ یعنی یا پیشنهاد بین المللی 10 ماده‌ای إسماعیل ولد الشیخ أحمد نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن را رد کند یا اینکه قبول کند و به تبع آن، تجاوزگری خود را متوقف و یمنی‌ها را به حال خود بگذارد تا درباره آینده خود زیر نظر سازمان ملل تصمیم بگیرند.

 

عربستان ترجیح می دهد که خود را پشت دولت عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری پنهان کند تا از اذعان به این نکته فرار کند که مشکل به یک مشکل یمنی و سعودی تبدیل شده است؛ به ویژه که توافقنامه پیشنهادی بین المللی نیز حاوی مفادی است که به این امر اشاره دارد.

 

رسانه های گروهی به نقل از برخی منابع در ریاض تایید کردند که عبدربه منصور هادی مفاد پیشنهادی اسماعیل ولد الشیخ را نپذیرفته است. براساس مطالب درز کرده، دولت هادی بر عقب نشینی ارتش و کمیته‌های مردمی از همه شهرها بویژه صنعا و صعده اصرار می ورزد.

 

درحالی که ناظران معتقدند که شرط عقب نشینی ارتش و کمیته های مردمی از صعده این بار نشانه ای از وجود نیتی برای به شکست کشاندن تلاش های بین المللی و از بین بردن پیشنهاد یاد شده است، ضیف الله الشامی در سخنانی مطبوعاتی به اظهارات رییس جمهور فراری یمن و وزیر خارجه او پاسخ داد و آنها را غیرمسؤولان  و سخنان این افراد را صرفا بوق‌های تبلیغاتی خواند و اخبار رسانه های وابسته به متجاوزان درخصوص تسلیم شدن جنبش انصار الله را تکذیب کرد.

 

در حالی که مطالب درز کرده حکایت از آن دارد که دولت هادی این شرط را مطرح کرده است که تحریم های قطعنامه 2216 به طور کامل اجرا و یک تیم از ناظران نظامی بین المللی برای اشراف بر اجرای شروط تشکیل شود، الشامی فاش کرد که هادی نکاتی را به ولد الشیخ ارایه کرده است اما آن را به انصار الله ارایه نکرده است زیرا این نکات چندین بار با مخالفت یمنی ها روبرو شده است./982/ب101/د

منبع: تسنیم

ارسال نظرات