۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۸۲۵۰۸
یکی از علمای مصر:

مبارزه با ظلم و فساد واجب ملی و شرعی است

خبرگزاری رسا ـ سخنران یکی از مساجد مصر با اشاره به هدف از ارسال پیامبران خاطر نشان کرد که مبارزه با ظلم و فساد واجب ملی و شرعی مردم است.
مظهر شاهين از مبلغان مصري

 

به گزارش خبرگزاری سا، مظهر شاهین سخنران و امام جماعت یکی از مساجد مصر در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه، مبارزه با تروریسم را خواسته‌ای شرعی و واجب ملی توصیف کرد.

 

مظهر شاهین گفت: هدف از خلقت انسان‌ها مبارزه با فساد، پرهیز از کشتار و آبادانی زمین است و قتل و کشتار، انسان را از هدف اصلی خلقت خود دور می سازد.

 

شاهین افزود: مبارزه با فساد به معنای مبارزه با جنایاتی مانند رشوه، ربا، راهزنی و ... است و انبیا نیز برای نهی مردم از فساد به سوی آنان فرستاده شدند.

 

وی با اشاره به وجوب مبارزه با فساد و ظلم خاطر نشان کرد: رویارویی با ظلم و فساد، واجب شرعی و وظیفه ملی است. اولین جنایتی که در روی زمین انجام شد، قتل بود که خداوند از آن به «فساد فی الارض» یاد کرده است.

 

این عالم مصری با اشاره به انواع فساد اظهار داشت: گاهی انسان عالم، به ایجاد فساد در زمین روی می آورد. این افراد نماز می خوانند، روزه می گیرند اما با این حال به کشتار مردم می پردازند.

 

شاهین در پایان با فراخواندن مسلمانان به تقوای الهی توضیح داد: کسانی که به نام دین به ظلم و ستم و کشتار مردم روی می آورند آگاه باشند که اسلام از آنان مبراست./981/ب902/د

ارسال نظرات