۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۸۲۵۷۴
استاد حوزه علمیه قم:

طلبه محبوب در بین جوانان از نگاه رهبری ارزش یک مرجع تقلید را دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تبلیغ دین اسلام و همگانی بودن این وظیفه حیاتی، گفت: در جایی رهبر معظم انقلاب فرمودند« طلبه‌ای که در بین جوانان در تبیلغ دین محبوبیت داشته باشد برای من ارزش و جایگاه یک مرجع تقلید دارد ».
حجت الاسلام محمد رضا برادران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا برادران، امشب در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت واژه کرامت در مبانی اسلام، عنوان کرد: در مبانی اعتقادی اسلام انسان از سوی خداوند متعال بسیار مورد اکرام قرار گرفته است.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه و نقش ائمه اطهار(ع) در تبیین کرامت انسانی در اعتقادات اسلامی، گفت: ائمه اطهار(ع) کرامت را مبنای انسانیت می‌دانند چرا که در سیره عملی ایشان جز این موضوع نیامده است.


حجت‌الاسلام برادران با اشاره به ادیان و مذاهب کاذب که در برخی از کشور های از جمله هندوستان طرفداران میلیونی نیز دارد، گفت: تبیین دقیق معارف اهل بیت(ع) در تبلیغ دین مبین اسلام یک اصل است که مبلغان دینی از آن نباید غافل بمانند.


وی با اشاره به اهمیت تبلیغ صحیح دین مبین اسلام در اعتقادات اسلامی مسلمانان، گفت: تبلیغ دین یک وظیفه همگانی است و اختصاص به قشر خاصی همچون روحانیون و فضلای حوزوی ندارد.


حجت‌الاسلام براداران با اشاره به اهمیت درک رویات وارده از سوی اهل بیت(ع)، اظهار کرد: معارف اهل بیت(ع) به گونه‌ای است که حتی نقل اصل روایت برای تبلیغ دین مبین اسلام کفایت می‌کند.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید تبلیغ و خدمت به دین مبین اسلام در بین مردم فرهنگ سازی شود، تصریح کرد: فرهنگ سازی برای تبلیغ دین فقط محدود به پهن کردن سفره برای هیأت امام حسین(ع) نیست؛ هرچند که ما هرآنچه که داریم از محرم و صفر است و این خدمت نیز لازم است.


وی ادامه داد: برخی که استطاعت خرج سفره امام حسین(ع) را ندارند برای خدمت به تفکر جوانان مسلمان همت ورزند که این موضوع ثوابی هزاران برابر خدمات مالی دارد.


حجت‌الاسلام برادران با اشاره به هجوم فرهنگی و ناتوی فرهنگی که از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، گفت: امروز ماهواره ها به تغذیه فکری جوانان مسلمان همت گماشته به نحوی که 40 درصد جذب داعش از اروپائیان بوده است.


حجت‌الاسلام برادران با اشاره به اهمیت توجه به جوانان از نگاه مشاوره های معرفتی، گفت: رهبر معظم انقلاب در جایی فرمودند« طلبه ای که در بین جوانان در تبیلغ دین محبوبیت داشته باشد برای من ارزش و جایگاه یک مرجع تقلید دارد »./921/پ202/ف

ارسال نظرات