۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۸۲۵۹۷
امام جمعه مهربان:

تحقق همدلی میان ملت و مسؤولان نیازمند فرهنگ و اخلاق دینی است

خبرگزاری رسا حجت الاسلام جلیلی با اشاره به نقش آموزه های دینی در فرهنگ سازی همدلی و توجه به هم نوع، گفت: روحیه نرم‌خویی، انصاف و محبت همراه با توجه به یکدیگر سبب تحقق همدلی میان مردم و مسؤولان است.
همدلي و همزباني

حجت الاسلام جلیل جلیلی، امام جمعه مهربان و مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر همدلی و همزبانی میان آحاد ملت و مسؤولان اظهار داشت: یکی ازخصلت های مناسب فرهنگ اسلامی، اوصاف نرم‌خویی و داشتن روحیه محبت و گذشت از دیگران است.

 

وی تحقق شعار سال در میان خود مردم را با احسان و نوع دوستی و دستگیری از دیگران ممکن دانست و اذعان داشت: این خصلت ها به ویژه نسبت به اقوام و خویشان است که در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، دین اسلام همواره پیروان خود را به حفظ این اخلاق پسندیده تشویق می‌کند.

 

امام جمعه مهربان گفت: در سایه مراعات این خصیصه اخلاقی جامعه‏ مانند پیکره‏اى واحد خواهد بود و تمام افراد آن در ارتباطى وحدت‏بخش با یکدیگر پایدار مى‏مانند و روح عشق و ایمان مذهبى در تار و پود آن جریان خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: در مکتب اسلام داشتن روحیه احسان و نوع دوستی موجب رضایت حضرات معصومین(ع) و گسترش محبت میان آحاد مردم و ملت است، خصلت نوع دوستی به ویژه در میان خویشاوندان مورد تأکید معصومین(ع) است.

 

حجت الاسلام جلیلی با اشاره به برخوردهای مشوقانه معصومین(ع) درباره توجه به مسائل اجتماعی و مشکلات خویشاوندان، ابراز داشت: تشویق معصومین(ع) نسبت به این امور در حقیقت همان فرهنگ سازی است، چرا که با این روش در فکر و رفتار او فرهنگ همدردی و احسان نهادینه می شود.


وی دیدار و احوال پرسی همدیگر، آگاهی از مشکلات هم نوع را ایجاد موجب صفا و صمیمیت در جامعه و به تبع آن برکات فراوانی برای مردم آن جامعه دانست و گفت: این خصلت از جمله ویژگی ها و برجستگی‌های فرهنگ اسلامی است.

 

حجت الاسلام جلیلی با اشاره به فرهنگ همدلی و همزبانی در میان مردم، تصریح کرد: لازم است این فرهنگ نه تنها در میان مردم بلکه در میان خود مسؤولان و مسؤولان با مردم نیز تحقق یابد که در حقیقت تحقق کامل شعار سال در این معنا خلاصه است./854/ت302/ح

ارسال نظرات