۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۸۲۵۹۹
امام جمعه کوهرنگ مطرح کرد؛

صلاح و پیشرفت دولت ها با حرکت در مسیر رهبری محقق می شود/ در کار فرهنگی هیچ وقفه و تعللی جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ گفت: مطالبه اصلی ما از همه دولت ها این است که همانطور که رهبری از دولت ها حمایت همه جانبه می کنند، دولتمردان نیز مطیع و فرمانبردار رهبر معظم انقلاب باشند و بدانند که صلاح و پیشرفت آن ها با حرکت در مسیر رهبری محقق می شود.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، صبح امروز در نشست شورای اداری این شهرستان، با اشاره به هفته تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه، این نامگذاری را از برکات و توجهات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: به حمدالله تکریم امامزادگان در بین مردم بختیاری جایگاه ویژه ای دارد و جز فرهنگ ذاتی آن ها است؛ بیاییم با زیارت امامزادگان دلهایمان را جلا دهیم و در جوار آن ها به آرامش برسیم و بدانیم که امامزادگان بهترین ملجأ و پناهگاه برای انسان مؤمن خواهند بود.

 

امام جمعه کوهرنگ در ادامه با یادآوری روز جهانی مسجد، از حرکت جهادگونه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد جهت بازسازی و احداث مساجد روستایی در سراسر این استان خصوصا در شهرستان کوهرنگ با عنایات ویژه رهبر معظم انقلاب تقدیر و تشکر کرد و گفت: به یقین تکریم واقعی و نهایی مسجد با حضور پررنگ در این مکان معنوی محقق می شود؛ بنابراین بکوشیم فرهنگ مسجد رفتن و حضور دایمی در مسجد داشتن و استفاده بهینه از این فضای معنوی فراگیر شود.

 

وی از هزینه های سرسام آور مجالس ترحیم در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: بیایید بخشی از مخارج مراسم های ترحیم و خیرات خود را صرف امور مورد نیاز شهرستان همچون مدرسه سازی، مسجد سازی، امور درمانی و کمک به نیازمندان کنیم که در این صورت خیرات ماندگار می شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه به در پیش بودن هفته دولت و ضرورت بیان دستاوردهای نظام و انقلاب در این هفته اشاره کرد و گفت: ما بر این باور هستیم که دولت مجموعه ای از قوت ها و ضعف ها است که نقاط قوت باید هر چه بیشتر تقویت و نقاط ضعف هم برطرف شود و تنها راه رفع نکات ضعف هم در انتقاد خیرخواهانه است که در این راستا دولتمردان باید ظرفیت روحیه انتقادپذیری را در وجود خود بالا برند.

 

وی با تشکر از زحمات دولتمردان، بر رفع مشکلات معیشتی مردم و در اولویت قرار دادن آن ها تأکید کرد و ابراز داشت: مطالبه اصلی ما از همه دولت ها این است که همانطور که رهبری از دولت ها حمایت همه جانبه می کنند، دولتمردان نیز مطیع و فرمانبردار رهبر معظم انقلاب باشند و بدانند که صلاح و پیشرفت آن ها با حرکت در مسیر رهبری محقق می شود.

 

امام جمعه کوهرنگ با بیان این که هفته دولت، بهترین فرصت برای گزارش دستاوردهای نظام و دولت است، گفت: این هفته فرصتی است مناسب برای تقدیر و قدردانی مردم از خادمان دلسوز کشور، ما نیز از مسؤولانی که بدون حاشیه ‌سازی و با اخلاص به کشور عزیز ایران و مردم قهرمان خدمت کردند، تقدیر و تشکر می ‌کنیم.

 

این مقام مسؤول با یادآوری تذکرات رهبر معظم انقلاب به دولتمردان، افزود: نخستین توصیه رهبری لزوم حمایت از دولت است و این که اگر انتقادی وجود دارد باید مخلصانه و دلسوزانه باشد.

 

حجت ‌الاسلام طباطبایی با اشاره به لزوم توجه به آرمان‌ های انقلاب اسلامی و مبارزه قاطعانه با فساد، ابراز داشت: فساد از هر کس و در هر لباسی و در هر حزب و جناحی زشت و ناپسندیده است و حتما باید مورد مؤاخذه قرار گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: متأسفانه امروزه برخی افراد یا روزنامه ‌هایی وجود دارد که وقتی از یک حزب که مخالف حزب آن ‌ها است، فردی به زندان می ‌رود، جشن می ‌گیرند، اما زمانی که نوبت به حزب خودشان می ‌رسد عزا می ‌گیرند و قوه قضاییه را زیر سؤال می‌برند، آیا درست است که کار قوه قضاییه و دادگاه قانونی را سیاسی جلوه دهیم؟

 

این مقام مسؤول با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و تأکید رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه، گفت: کار فرهنگی نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ در کار فرهنگی هیچ وقفه و تعللی جایز نیست چراکه بیشترین تلاش دشمنان بر روی جامعه و ملت و کشور ما، تلاش فرهنگی است که باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

 

وی، توجه دولتمردان به حل مشکلات مردم را توصیه دیگر رهبری دانست و افزود: امام و رهبری مردم را صاحبان انقلاب می ‌دانند؛ بنابراین بدانیم رفع مشکلات آن ها در اولویت همه کارها قرار دارد.

 

حجت الاسلام طباطبایی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز پزشک، از زحمات این قشر زحمتکش تشکر کرد و با بیان این که وزیر بهداشت و درمان، آبروی دولت تدبیر و امید است، گفت: به حق کارهای بزرگ و گام های خوبی در جهت ارتقای سلامت بهداشت و درمان مردم برداشته شده است که می طلبد سایر مسؤولان و وزرا نیز این روحیه جهادی را در وجود خود بهتر نهادینه سازند.

 

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به در پیش بودن میلاد فرخنده امام رضا(ع)، بر برگزاری جشن های ویژه دهه کرامت در شهرستان کوهرنگ خصوصا میلاد امام رضا(ع) با همکاری مسؤولان و هیأت های مذهبی با محوریت خود مردم تأکید کرد و اظهار داشت: حضور امام رضا(ع) در مشهد، این شهر را به پایتخت معنوی ایران تبدیل کرده است و به یقین ما همه پیشرفت های خود را مدیون امام رضا(ع) می دانیم و به حضور ایشان در کشور خود با افتخار می بالیم./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات