۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۲۶۵۷
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

نقد و آگاهی‌بخشی در گرو آزادی مطبوعات است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان‌ این‌که اهالی رسانه نباید زیر چتر حمایت حزب و جناح خاصی باشند، گفت: نقد و آگاهی‌بخشی در گرو آزادی مطبوعات است.
مهدي احمدي، مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين مهدي احمدي، مديرکل فرهنگ و ارشاد قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مهدی احمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ظهر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قزوین که در اداره ارشاد شهر قزوین برگزار شد، گفت: در آستانه میلاد امام رضا(ع) قرار داریم و امیدواریم همه ما از جمله شیفتگان این امام همام باشیم.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: انسان‌ها اگر در اوج نیاز به حاجتگاه‌های خود پناه ببرند قطع‌یقین دست خالی بازنخواهند گشت.

 

وی با بیان‌ این‌‌که امروزه فیس‌بوک بزرگ‌ترین کشور جهان است، عنوان کرد: فضاهای مجازی جای کشورهای پرجمعیتی همانند چین را گرفته‌اند و چشم میلیون‌ها انسان به شبکه‌های مجازی دوخته شده است.

 

احمدی با اشاره به چرایی راه‌اندازی ایستگاه مطبوعات خاطرنشان کرد: این فضا برای آشنایی بیش‌تر با رسانه‌های استان تعبیه شده است چراکه امروزه رسانه‌ها قوی‌ترین ابزار اطلاع‌رسانی محسوب می‌شوند.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد: خبرنگاران باید گوشی شنوا، دیده‌ای بینا و درنهایت زبانی گویا برای بیان مشکلات مردم داشته باشند و اگر چنین نباشد آن رسانه موفق نخواهد بود.

 

این مسؤول ابراز کرد: متاسفانه اصحاب رسانه با تنش‌های مالی روبرو هستند و همین موضوع در بعضی موارد استقلال مجموعه‌های خبری را تحت‌الشعاع قرار می‌‌دهد.

 

وی با بیان این‌که خانه مطبوعات باید به شکل مستقل عمل کنند، عنوان کرد: اهالی رسانه نباید زیر چتر حمایت حزب و جناح خاصی باشند چراکه این موضوع به رسالت اصلی و آزادی آن‌ها خدشه وارد می‌کند.

 

احمدی با تاکید بر شعار «رسانه و وابستگی هرگز» یادآور شد: مطبوعات باید استقلال کامل داشته باشند تا بتوانند آزادانه نقد کنند و حرف مردم را به گوش مسؤولان برسانند.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: از آنجایی که نقد و آگاهی‌بخشی در گرو آزادی مطبوعات است بنابراین رسانه‌های استان هرگز در برابر مسائل مالی تسلیم نخواهند شد./955/پ202/ب4

ارسال نظرات