۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۸۲۶۵۹
رییس تبلیغات اسلامی آران و بیدگل مطرح کرد؛

نقش ضعف اعتقادی در گسترش مفاسد اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه باید به دنبال اصلاح ریشه های مفاسد اجتماعی بود، گفت: بیکاری و ضعف مبانی اعتقادی نقش اساسی در گسترش فساد اجتماعی دارد.
حجت‌الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آران و بیدگل،  ضعف اعتقادی در گسترش مفاسد اجتماعی را تأثیرگذار خواند و یکی از علل مهم گرفتاری جامعه نسبت به مسأله اعتیاد را فعالیت های دشمنان اسلام برای ضربه زدن به جامعه مسلمین دانست.

 

وی با اشاره به یک روایت تاریخی در زمینه نقش استعمار انگلیس به توزیع مواد مخدر در چین برای مقابله با مردم و سلطه بر این کشور یادآور شد: این اقدام انگلیس در تاریخ، به جنگ تریاک معروف شد ضمن این که نمونه بارز دیگر این حرکت استعمار، هجوم امریکا به افغانستان به بهانه نجات مردم این کشور بود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل با تاکید بر اینکه باید به دنبال اصلاح ریشه های مفاسد اجتماعی بود افزود: بیکاری و ضعف مبانی اعتقادی نقش اساسی در گسترش فساد اجتماعی دارد.

 

حجت‌الاسلام مردان، نقش خانواده و مدرسه را در مقابله با این مفاسد بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: مسؤولان باید با برنامه ریزی منسجم ضمن فرهنگ سازی مبارزه با مفاسد اجتماعی، با ایجاد و گسترش فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی زمینه های رشد سالم جوانان و نوجوانان و بهره مندی ازفرصت اوقات فراغت آنان را فراهم کنند.

 

وی افزود: در طول سی سال گذشته دائما در حال مبارزه با معلول ها بوده ایم، این در حالی است که با ریشه یابی علت ها می توانیم موفق تر باشیم.

 

در ادامه ابوالفضل معینی نژاد فرماندار آران و بیدگل گفت: مشارکت‌های ‏مردمی با هدف ارتقای سطح ‏مشارکت‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد.

 

وی با اشاره به نقش بسیار مهم سازمانهای غیر دولتی به‌عنوان واسطه بین دولت و افراد جامعه در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بهتر است در تحقق رویکرد اجتماعی شدن مقابله با اعتیاد نیز از آنها بهره مند شد.

 

وی فعالیت در حوزه های اجتماعی را بسیار حساس عنوان دانست و کیفیت و حسن انجام کار در این حوزه را ضروری خواند و ضمن تجلیل از اقدامات انجمن معتادان گمنام(NA) خواستار همکاری و حمایت ادارات و نهادهای شهرستان در چارچوب مقررات با این انجمن شد.

 

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آران و بیدگل، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را در گرو افزایش آگاهی خانواده‌ها از معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی اعتیاد دانست و افزود: همه آحاد جامعه باید در مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشته باشند چراکه اگر در خانواده‌ای فرزندان به اعتیاد گرایش پیدا کنند،  قابلیت‌های سایر افراد خانواده هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی جامعه دچار اختلال می‌شود.

 

شایان ذکر است در این نشست راهکارهای چگونگی جلب مشارکت مردم در برنامه های پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از سوی اداره بهزیستی و برنامه ریزی جهت اجرای طرح کرامت توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بررسی شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات