۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۸۲۷۴۷
عضو ارشد حزب الله لبنان تأکید کرد؛

تلاش عربستان برای مقابله با انقلاب اسلامی با استفاده از اندیشه وهابیت

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد حزب الله اقدامات عربستان سعودی در حمایت از گروه‌های تکفیری را محکوم کرد و گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عربستان با کمک غرب در پی نهادینه کردن اندیشه وهابیت در برابر اندیشه اصیل انقلاب اسلامی است.
سيد ابراهيم امين السيد رييس شوراي سياسي حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید، رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان، در سخنانی اعلام کرد: اگر مقاومت، گروه‌های تکفیری را به حال خود واگذارد، امنیت در منطقه با تزلزل روبرو خواهد شد. ما در برابر تروریست‌های تکفیری دو راه داریم، یا تا سر حد جان با افراط گرایان تکفیری مقابله کنیم و یا خود نیز جزوی از داعش باشیم.


وی به اوضاع بحرانی عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای غربی با همدستی کشورهای مرتجع منطقه‌ای و همکاری برخی سیاستمداران لبنان با پشتیبانی از گروه‌های تکفیری، عامل اصلی تمام خونریزی‌های منطقه از جمله عراق و سوریه هستند.


این روحانی لبنانی تاکید کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عربستان سعودی با مبنا قرار دادن اندیشه وهابی و همدستی با جهان غرب سعی کرد با پرورش اندیشه فاسد وهابیت و نهادینه کردن پدیده تکفیر در برابر گفتمان اصیل انقلاب اسلامی ایران قد علم کند و به آن آسیب بزند.


وی به سرمایه‌گذاری های کلان عربستان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی سخن گفت و اظهار داشت: آل سعود با بهره گیری از پول هنگفت حاصل از نفت، دوست و دشمن را در منطقه تعیین و تصمیم گیری‌های سیاسی دولتمردان را جهت دهی می کند.


عضو ارشد حزب الله در پایان پول عربستان را اداره کننده گروه‌ها تکفیری تروریستی در عراق و سوریه دانست و گفت: عربستان به ابزاری تبدیل شده است که آمریکا و رژیم صهیونیستی به راحتی از آن برای اجرای برنامه‌های استعماری سوء استفاده می کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات