۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۸۲۸۶۵
تحلیلگر عرب:

ربودن فلسطینیان خدمتی از جانب مصر به رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ تحلیلگر و کارشناس امور رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ربوده شدن 4 فعال عضو حماس در شهر رفح مصر در سینا در روز گذشته نقطه تحولی در رابطه دولت عبدالفتاح سیسی با این جنبش است
بازداشت جوان فلسطيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صالح نعامی، تحلیلگر و کارشناس امور رژیم صهیونیستی، که روابط مصر و رژیم صهیونیستی را پیگیری می کند، در مقاله ای در روزنامه "العربی الجدید" تصریح کرد که روایت مصر از حادثه ربوده شدن 4 فلسطینی در سینا کاملا ساختگی و بی اساس است، زیرا مصری ها مدعی شده اند که افراد مسلح ناشناس به سمت اتوبوس فلسطینیان دقایقی پس از عبور از گذرگاه رفح تیراندازی کرده اند و آن را وادار به توقف کرده اند، یعنی این اتوبوس بین دو کمین ارتش مصر متوقف شده است و طبق ادعاهای مصری ها افراد مسلح این 4 فلسطینی که حتی نامی از آن ها نبرده شده است را ربوده اند.

 

نعامی به نقل از برخی منابع فلسطینی ذکر کرده است که این 4 جوان فلسطینی 7 ساعت پس از درخواست دریافت گذرنامه موفق به اخذ آن شده اند در حالی که دیگر مسافران نهایتا 2 ساعته موفق به اخذ گذرنامه می شوند.

 

دولت مصر سعی داشت ماجرا را اینگونه تعریف کند که 4 جوان فلسطینی به دست "ایالت سینا" شاخه داعش در مصر ربوده شده اند اما این گروه بلافاصله با صدور بیانیه ای این ادعا را رد و اعلام کرد که هیچ دخالتی در این حادثه نداشته است.

 

به رغم اینکه حماس مصر را مسؤول جان و سلامت 4 جوان ربوده شده دانسته است زیرا این 4 نفر در خاک این کشور ربوده شده اند، اما یک منبع در جنبش حماس در گفت‌وگو با العربی الجدید گفته است که این جنبش اطمینان کامل دارد که یکی از سرویس های امنیتی مصری مسئول ربودن 4 جوان فلسطینی است.

 

یک منبع فلسطینی دیگر به العربی الجدید گفته است که جنبش حماس به مقامات مصری ابلاغ کرده است که این 4 جوان ربوده شده به یکی از شعبه های سازمان اطلاعات جنگی مصر در منطقه العریش منتقل شده اند و در چنین شرایطی این سوال مطرح می شود که چه کسی از بازداشت 4 جوان فلسطینی که هیچ سمت آنچنانی در جنبش حماس ندارند، سود می برد؟

 

نعامی اشاره کرد که در این بین پایگاه خبری عبری زبان والا به گونه ای دیگر این خبر را آورده است و مدعی شده که این 4 جوان وابسته به گردان های قسام شاخه نظامی حماس هستند.

 

وی اظهار داشت که این مساله بیانگر این واقعیت است که تنها طرفی که از بازداشت این 4 جوان و تحقیق از آنان سود می برد، دشمن صهیونیستی است.

 

این کارشناس امور رژیم صهیونیستی تصریح کرد که از دلایل دیگری که ثابت می کند بازداشت این 4 جوان تنها به نفع صهیونیست ها است، این است که روزنامه عبری زبان یدیعوت آهارونوت روز چهارشنبه گذشته یعنی یک روز پس از ربوده شدن 4 جوان فلسطینی به نقل از یک منبع نظامی صهیونیستی در تل آویو تاکید کرد که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی اطلاعات موثقی در دست دارد که ثابت می کند کوماندوهای دریایی قسام برای اجرای عملیات هایی بزرگ در شهرهای عسقلان و اسدود در نبردهای آتی برنامه ریزی کرده‎اند.

 

این منبع اشاره کرده است که قسام در نبردهای آتی با دشمن صهیونیستی کماندوهای دریایی خود را در خط مقدم جنگ با دشمن قرار خواهد داد و اهمیت ویژه ای به آن ها می دهد.

 

منبع مذکور در گفت وگو با رسانه های صهیونیستی اظهار داشت که کماندوهای دریایی قسام اخیرا آموزش های نظامی گسترده ای برای آمادگی جهت نبردهای آتی دیده اند. وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به دقت سواحل باریکه غزه را تحت نظر دارد تا بتواند هرگونه تحرک و آموزش نظامی کماندوهای دریایی قسام را رصد کند.

 

صالح نعامی در ادامه خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی همواره از همکاری بی سابقه امنیتی و راهبری با دولت عبدالفتاح سیسی دم می زند و این نیز می تواند یکی از دلایلی باشد که ثابت می کند سرویس های امنیتی مصر اقدام به ربودن آن ها کرده اند تا بتوانند به اطلاعات مهمی که رژیم صهیونیستی در مورد گردان های قسام به دنبال آن است، دست یابند.

 

در همین راستا نعامی به اظهارات ایمن نوفل از رهبران قسام که در سال 2008 در زمان حضور در سینا بازداشت شد و پس از انقلاب مصر در ژانویه سال 2011 آزاد شد اشاره کرد که او گفته بود بازپرسان در تلاش برای دست یابی به اطلاعاتی در مورد مکان اختفای گلعاد شالیت سرباز اسیر رژیم صهیونیستی نزد حماس در باریکه غزه بودند.

 

این تحلیلگر امور رژیم صهیونیستی در پایان تاکید کرد که هیچ بعید نیست سازمان های امنیتی مصر در راستای شراکت راهبردی بین نظام کودتاگر سیسی و رژیم صهیونیستی اقدام به ربودن این 4 جوان فلسطینی کرده باشند به ویژه اینکه روابط دو طرف دوران طلایی خود را پشت سر می گذارد، همانگونه که امیر تیفون خبرنگار صیهونیست در تحقیقاتی در مورد روابط مخفیانه دولت سیسی و نتانیاهو از چنین اصطلاحی استفاده کرده است./994/ب102/د

ارسال نظرات