۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۸۲۹۵۴

اتهام عالم بازداشت شده بحرینی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور بحرین در سخنرانی اخیر خود بر تشدید برخوردهای امنیتی و محدودتر شدن سخنرانی‌های روحانیان در این کشور تاکید کرد.
شيخ حسن عيسي عضو جمعيت الوفاق و نايب سابق جمعيت المستقبل بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه خبری لؤلؤه با انتشار گزارشی از تصمیم دولت بحرین برای تشدید برخوردهای امنیتی با مردم و تنگ‌تر کردن آزادی‌های علمای دینی بر روی منبرها خبر داده و در این خصوص نوشت: "راشد بن عبدالله آل خلیفه" وزیر کشور بحرین طی یک سخنرانی در باشگاه افسران در منامه تاکید کرد دولت قصد دارد برخورد امنیتی خود را تشدید کرده و سخنرانی‌های مذهبی را به کنترل خود در آورد.

 

عبدالله آل خلیفه افزود: تلاش‌های امنیتی به واسطه طرح‌های مختلفی همچون پروژه "دیوار امنیتی" در حال پیشرفت هستند.

 

شبکه خبری لؤلؤه در ادامه توضیح می‌دهد که این اقدامات در راستای رویارویی با جنبش مسالمت‌آمیز مردمی که خواهان دموکراسی هستند صورت می‌گیرند.

 

وزیر کشور بحرین در بخش دیگری از سخنان خود از قصد رژیم برای محدودتر کردن سخنرانی‌های مذهبی پرده برداشته و در این زمینه مدعی شد، این اقدام برای محافظت از اینگونه مجالس و دور کردن آنان از اختلافات سیاسی صورت می‌گیرد؛ در همین راستا دولت بحرین شروطی را برای سخنرانی روحانیان وضع کرده و تاکید دارد هر شخصی پیش از سخنرانی باید از دولت مجوز بگیرد.

 

شیخ حسن عیسی به حمایت از تروریسم متهم شد

 

پایگاه خبری لؤلؤه در گزارش دیگری نوشت: سرانجام پس از 5 روز بی اطلاعی از سرنوشت و اتهام شیخ حسن عیسی نماینده سابق پارلمان بحرین که به دست نیروهای امنیتی بحرین بازداشت شد، یک مقامات امنیتی این کشور اعلام کرد وی به اتهام پشتیبانی از تروریسم بازداشت شده است.

 

وزارت کشور بحرین با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که شیخ حسن عیسی اقدام به توزیع مبالغ قابل توجهی پول نقد میان تروریست‌های تحت تعقیب و افرادی که در عملیات تروریستی مشارکت داشته‌اند، کرده است.

 

این در حالی است که روز گذشته جمعیت الوفاق بحرین از گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل خواست تا این جمعیت را در اطلاع یافتن از سرنوشت شیخ حسن عیسی نماینده سابق پارلمان بحرین و همچنین درخواست از دولت برای آزادی فوری او یاری کند.

 

الوفاق تاکید کرد که سرنوشت شیخ حسن العیسی شخصیت برجسته سیاسی بحرین که در انتخابات سال 2010 بیشترین تعداد آرای مردمی را به خود اختصاص داده بود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و بیش از 85 ساعت است که هیچ اطلاعی از او در دست نیست، وکلای مدافع شیخ عیسی از دیدار با او منع شده‌اند.

 

بر اساس گزارش جمعیت الوفاق، شیخ حسن عیسی عصر روز سه شنبه به دلایل نامعلومی توسط نیروهای امنیتی بحرین بازداشت شده است، او از حق دفاع محروم شده وکیل مدافعش از دلایل بازداشت محروم شده است./981/ب102/د

ارسال نظرات