۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۸۲۹۸۳

اداره امنیت داخلی لبنان آمار مجروحان تظاهرات را اعلام کرد

خبرگزاری رسا ـ اداره امنیت داخلی لبنان شمار عناصر مجروحش در جریان درگیری‌های شب گذشته با معترضان را 99 تن برشمرد.
درگيري فلسطينيان با نيروهاي اشغالگر قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی اداره امنیت داخلی لبنان با صدور بیانیه‌ای، معترضان به تداوم بحران انباشت زباله‌ را «شورشی» خواند و از زخمی شدن 99 تن از نیروهایش و دستگیری 32 تظاهرات کننده خبر داد.

 

روابط عمومی اداره امنیت داخلی لبنان در گزارشی، ضمن محکومیت آنچه که عملیات شورشی می‌نامد، تاکید کرد که در جریان تحولات شب گذشته در مرکز بیروت 99 تن از نیروهای امنیتی و شمار دیگری از تظاهرات کنندگان زخمی شدند. همچنین شمار بسیاری از مغازه‌ها، رستوران‌ها و ساختمان‌ها، تاسیسات مواصلاتی و خودروهای نظامی آسیب دیدند.

 

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی لبنان شب گذشته 32 تن از معترضان را دستگیر کردند.

 

فعالیت‌های اعتراض آمیز هواداران کمپین جوانان لبنانی موسوم به «بویتان در آمد» (کمپین معترضان لبنانی به بحران انباشت زباله) که یک ماه گذشته همزمان با آغاز این بحران با برگزاری تجمع‌های کوچک و تظاهرات مسالمت‌آمیز شروع شده بود، از دو شب گذشته تا کنون با خشونت نیروهای امنیتی و نظامی لبنان مواجه شده است.

 

در جریان حملات نیروهای امنیتی لبنان به معترضان طی دو شب گذشته یک شهروند لبنانی کشته، بیش از 60 نفر زخمی و یک نفر خودسوزی کرد.

 

درگیری‌های شب گذشته بیروت با توسل نیروهای امنیتی به ماشین‌های آب‌پاش جهت متفرق ساختن تظاهرات روند تشدیدی به خود گرفته و سپس به پرتاب سنگ بین دو طرف کشیده شد. با شلیک گازهای اشک آور ده‌ها تن از معترضان دچا تنگی تنفس شدند. رسانه‌های لبنانی شب گذشته از شنیده شدن صدای تیراندازی‌های گسترده گزارش داده بودند./1321/ب102/د

ارسال نظرات