۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۸۳۱۱۶
حجت الاسلام طاهری خبر داد؛

دیدار مسؤولان و مدیران حوزه علمیه مازندران با آیت الله جوادی آملی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران از دیدار اعضای شورای حوزه علمیه، مسؤولان و مدیران مدارس علمیه استان با حضرت آیت الله جوادی آملی خبر داد.
ديدار مديران حوزه علميه مازندران با آيت الله جوادي آملي

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از دیدار اعضای شورای حوزه علمیه استان، مسؤولان و مدیران مدارس علمیه با حضرت آیت الله جوادی آملی خبر داد.

 

وی با بیان این که هر ساله مسؤولان و مدیران مدارس علمیه استان به منظور بهره گیری از رهنمودهای حضرت آیت الله جوادی آملی به دیدار وی می روند، افزود: امسال نیز این توفیق شامل حال حوزویان مازندران شده تا از نصایح و ارشادات ارزشمند این مفسر برجسته قرآن کریم بهره مند شوند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: این دیدار روز دوشنبه نهم شهریور ماه در منطقه دماوند صورت خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام طاهری همچنین از برگزاری نشست مشترک شورای حوزه علمیه مازندران با مسؤولان و مدیران مدارس علمیه استان در مدرسه علمیه دماوند خبر داد و خاطرنشان کرد: دراین جلسه مشترک یکی از معاونان حوزه های علمیه حضور خواهد داشت.

 

وی بررسی مشکلات و ارائه راه کارهای لازم به منظور توسعه و رونق فعالیت های حوزوی در مازندران را از جمله مهم ترین هدف برگزاری نشست مشترک اعضای شورای حوزه علمیه مازندران با مسؤولان و مدیران مدارس علمیه استان عنوان کرد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 28 مدرسه علمیه در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار طلبه در این مدارس مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که مازندران از تاریخ روشنی در مباحث حوزوی برخوردار است، تصریح کرد: حوزه علمیه مازندران در تاریخ علما و فقهای بسیاری را در خود پرورش داده که امروز چراغ روشنی برای تشیع محسوب می شوند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر حدود چهار هزار و 600 روحانی غیر شاغل در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از شش هزار هزار طلبه مازندرانی در قم و هزار نفر نیز در مشهد مشغول تحصیل هستند و بر اساس آمار ارائه شده در حال حاضر بیشترین طلاب در حال تحصیل در حوزه های علمیه قم و مشهد نیز مازندرانی هستند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران به رشد شاخص های علمی مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: طی سال های اخیر مدارس علمیه استان با برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب شاهد رشد این شاخص ها در بخش های آموزش، پژوهش و تهذیب بوده ایم.

 

وی با اشاره به این سبق تشیع مازندران در تاریخ گفت: طبرستان از جمله نخستین مناطق کشور بود که به حکومت شیعی را پذیرفت و این در سایه معارف اهل بیت(ع) و علمای زمان حاصل شده است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، ولایت مداری را یکی از مهم ترین ویژگی های مردم این منطقه دانست و تصریح کرد: تاریخ منطقه مازندران سرشار از ولایت مداری و عشق به اهل بیت(ع) است.  

 

حجت الاسلام طاهری به وجود بیش از هزار و 200 امامزاده در مناطق مختلف مازندران اشاره کرد و گفت: عشق و دلدادگی به اهل بیت(ع) در قلوب مردم این منطقه نهادینه شده است./950/ت302/ب4

ارسال نظرات