۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۸۳۱۴۴
فرمانده سپاه عاشورا مطرح کرد؛

ائمه جماعات محور وحدت متولیان مساجد

خبرگزاری رسا ـ سردار کریمیان با تأکید بر این‌که همدلی و همزبانی دولت و ملت از مساجد نشأت می‌گیرد، گفت: ائمه جماعات محور وحدت متولیان مساجد هستند.
فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی صبح امروز در جمع ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد تبریز با تأکید بر این‌که مساجد محل بصیرت افزایی و تقویت روحیه جهادی و انقلاب هستند، اظهار داشت: مسجد محور همه خیرات در جامعه محسوب می شود.

 


وی با اشاره به کارکرد مساجد در انقلاب اسلامی ایران و دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمنان از مساجد به عنوان سنگر اسلام ضربه خورده‌اند، بنابر این طبیعی است که به دنبال خالی شدن مساجد از حضور مردم به ویژه جوانان باشند، نباید اجازه داد این توطئه ننگین دشمن محقق شود.

 


سردار کریمیان مسجد را محل تبلیغ دین مبین اسلام دانست و گفت: نباید از مساجد برای تبلیغ اشخاص و گروه های خاص استفاده کرد، ائمه جماعات مساجد که محور وحدت متولیان امور مساجد و بسیجیان هستند، نباید اجازه دهند عده‌ای با اهداف سیاسی و جناحی در آستانه انتخابات فعالیت‌های خارج از چارچوب داشته باشند.

 


وی با بیان اینکه مسجد مرکز مدیریت جامعه اسلامی است، تصریح کرد: برای مقابله با شبیخون فرهنگی و اسلام مرتجع آمریکایی نیازمند استفاده از سنگر مساجد هستیم، به عبارت دیگر مسجد مرکز وحدت مسلمانان و انسجام امت اسلامی است، بنابراین خارج کردن پایگاه های مقاومت از مساجد به معنای تعطیل کردن پایگاه های مقابله با دشمنان است.

 


سردار کریمیان خواستار وحدت و همدلی بسیجیان با امام جماعت مساجد شد و گفت: در زمان نماز نباید فعالیت دیگری حتی فرهنگی صورت گیرد، بسیجی نباید از مسجد جدا باشد، چراکه آبادانی مساجد به حضور جوانان و شکوه نمازهای جماعت است.

 


فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که اختلاف بین هیات امنای مساجد و اعضای بسیج خواسته دشمنان است، بر حفظ انسجام و احترام به هیأت امنا و به ویژه ائمه جماعات مساجد تاکید کرد و گفت: نیازمندی های روحی و روانی جوان باید در مساجد رفع شود و گرنه گرفتار فرقه های التقاطی و عرفان های کاذب می شود.

 


وی در پایان با تأکید بر جذب حداکثری جوانان به مساجد و فعالیت های فرهنگی پایگاه های مقاومت بسیج خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که هدف اصلی دشمنان جوانان و نوجوانان هستند، بایستی بر جذابیت برنامه های مساجد برای مشارکت جوانان افزود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات