۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۸۳۲۵۵

وزیر خارجه انگلیس به خطای مشارکت ندادن ایران در حل بحران سوریه اعتراف کرد

خبرگزاری رسا ـ پایگاه خبری عربی 21 نوشت: فیلیپ هاموند با اعتراف به خطای غرب در مشارکت ندادن ایران و روسیه در گفت وگوهای مربوط به حل بحران سوریه اعلام کرد که تهران و لندن وارد فاز جدیدی از تلاشها برای حل بحران سوریه شده اند.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گزارش پایگاه خبری عربی 21 به نقل از روزنامه گاردین انگلیس حاکی است که هاموند با اشاره به نقش سوریه و ایران گفته ما کشورهای غربی تاکنون به گفت وگو بدون مشارکت دادن بازیگران مهم و تاثیرگذار در بحران سوریه اکتفا کرده ایم، ممکن است از این امر راضی هم باشیم ولی واقعیت این است که این گفت وگوها نتوانسته ما را به راه حل سیاسی واقعی برساند واگر ما خواهان حل سیاسی این بحران باشیم باید ایران و روسیه را در این مذاکرات مشارکت دهیم.


هاموند گفت: طی ماه های اخیر مذاکرات عمیقتری با روسیه در زمینه این بحران داشته ایم، اکنون زمان آن رسیده که با ایران هم چنین مذاکراتی داشته باشیم، اکنون فرصت برای مشارکت ایران دراین مباحثات با ما فراهم شده است.


وی تاکید کرد: نمی خواهم بگویم که این گزینه به راه حلی فوری برای این بحران منجر می شود ولی مرحله جدید تحولات بین المللی در درجه نخست ما را به درک درستی از میزان و عمق اختلافات فی مابین ما و ایران و روسیه می رساند، بدون گفت وگو نمی توان به هیچ پیشرفتی دست یافت.


وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اینکه سفرش به ایران دیدگاهش را در باره تهران تغییر داد در خصوص دیدار با روحانی رییس جمهوری ایران اعلام کرد: طرفین مایلند از فرصت توافق هسته ای استفاده کرده و درباره بحران سوریه و سایر مسایل منطقه ای تبادل نظر کنند.


وی گفت: دردیدار با روحانی فرصت پرداختن به مساله سوریه پیش نیامده ولی با وزیر امور خارجه ایران و دبیر شورای عالی امنیت ملی دراین باره بحث و گفت وگو کرده است./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات