۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۲۸۳۳۵۸

طواف عشق فرشیان بر آستان شمش الشموس

خبرگزاری رسا ـ میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج؛ امام مهربانی ها بارگاه ملکوتی و غرق نور ایشان، عرشیان و فرشیان را به طواف عشق کشاند.
شب ميلاد امام مهرباني‌ها، حضرت رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در شب میلاد فرخنده امام مهربانی ها آسمان مشهدالرضا بارانی شده و شمیم رضوی همه جا را پر کرده بود، سرتاسر شهر آذین بندی شده بود و شور و شادی ارادتمندان علی بن موسی الرضا(ع) از هر سویی نمایان بود.  

 

چشم ها از هر نقطه شهر به انوار قدسی و ملکوتی شمش الشموس خیره گشته، صحن و سرای منور حرم علی بن موسی الرضا جمع بسیاری را از سرتاسر جهان اسلام به طواف این آستان قدسی دعوت کرده تا مهمان سفره کرم صاحبش شوند.

 

براساس این گزارش جشن شادی و سرور در شب میلاد امام رضا با گلباران حرم رضوی از سوی زائران و مجاوران آغاز و صحن و سرای این آستان قدسی عطرآگین شد.

 

مراسم ویژه ولادت فرخنده الوالحسن(ع) با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و مدیحه سرایی و مولودی خوانی سید جعفر ماهرخسار و احمد واعظی، مداحان و ذاکران اهل بیت در صحن جامع رضوی برگزار شد.

 

تشیع استمرار ولایت است

حجت الاسلام ناصر رفیعی، کارشناس دینی رسانه ملی در این مراسم اظهار کرد: یکی از انتظارات امام رضا(ع) از پیروان مکتب اهل بیت(ع)، انتظار اعتقادی است، اعتقادات و باورهای صحیح داشته باشیم؛ خدا، دین و رسولش را بشناسیم، اعتقادات صحیح شیعه مبنی بر اعتقاد به توحید، نبوت، امامت و ولایت، عدالت و معاد است.

 

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: در زمان امام رضا(ع) فرق و مذاهب انحرافی چون واقفیه، جبریه و سایر آن شکل گرفت که در اعتقادات به دین دچار مشکل و انحراف شده بودند.

 

حجت الاسلام رفیعی خطاب به جوانان گفت: مراقب باشید امروز شبکه ها، فضاهای مجازی و کتب انحرافی اعتقادات شما را نشانه گرفته و درصدد ایجاد انحراف هستند، هشیار باشید اگر دچار ابهام یا شبهه ای شدید از روحانی محله و امام جماعت مسجد حتما بپرسید.

 

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: دومین انتظار امام رضا(ع) از پیروان مکتب اهل بیت(ع) انتظار اخلاقی است، به فرموده امام صادق(ع) شیعه باید زینت ائمه باشد و برای آن ها عار نباشد زیرا رفتارهای اخلاقی و چه بسا رفتارهای خلاف اخلاق ما به اهل بیت(ع) نسبت داده می شود.

 

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: دو معیار در اخلاق شیعه بسیار مورد تأکید قرار گرفته شده است؛ این که به نماز و روزه افراد توجه نشود برخی از روی عادت نماز می خوانند، بلکه امانت داری و راستگویی دو معیار اخلاقی شیعه است.

 

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: برخی به دنبال منشأ تشیع هستند در حالی که تشیع منشأ ندارد بلکه استمرار نبوت، استمرار رسالت نبی مکرم اسلام(ص)، استمرار ولایت است.

 

حجت الاسلام رفیعی با طرح این سؤال که چرا تشیع در دنیا در اقلیت واقع شده است، بیان کرد: پس از رحلت پیامبر(ص) بنیان تشیع که در غدیر شکل گرفته بود، تفکر غدیر و امامت کنار گذاشته شد و سقفیه و خلافت جایگزین شد.

 

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه افزود: دو حکومت بنی امیه و بنی عباس 700 سال نه تنها مانع ترویج شیعه شدند بلکه شیعیان را کشتند و اموالشان را به غارت بردند.

 

وی تصریح کرد: امروز هم در کشوری چون مالزی در حالی که زرتشت تبلیغ می شود، شیعه حق ترویج و تبلیغ ندارد اما با پیدا شدن حکومت آل بویه در عراق و حکومت صفویه در ایران تشیع ترویج شد ولی زمان شکل گیری آن به دوران امامت حضرت علی(ع) و جریان غدیر بر می گردد./1308/پ201/ب4

ارسال نظرات