۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۸۳۵۱۳

مقام اماراتی خواستار تخریب صنعا شد

خبرگزاری رسا ـ پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز چهارشنبه نوشت: سخنان بی محابانه معاون رییس پلیس دبی در بی اهمیت شمردن شهر تاریخی صنعا، بحث و جدل در میان مردم یمن را برانگیخته است.
مقام اماراتی خواستار تخریب صنعا شد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری اخبارالساعه نوشت: ضاحی خلفان معاون رییس پلیس دبی در صفحه توییتر خود ضمن بی اهمیت شمردن شهر تاریخی صنعا گفته است 'صنعا بیش از یک بازار فروش خنجر و قات نیست؛ صنعا یک سرزمین پیر و خسته است و چیزی ندارد و به درد تاریخ گذشته می خورد در حالی که شهرهای جدید در حاشیه دریا و خارج از صنعا قرار دارند'.


وی ادعا کرده که است: در حالی که اهل صنعا اوقات خود را در مجالس استعمال قات می گذراندند، اهالی حضرموت به انتشار اسلام بین میلیون ها آسیایی مشغول بودند.


ضاحی خلفان گفته است که صنعا برای سکونت مناسب نیست و تنها گردشگران برای گذراندن وقت خود در بازار به این شهر سفر می کنند و بس.


سخنان غیر مسؤولانه خلفان به نوعی در تایید تجاوزهای جنگنده های سعودی و ائتلاف عربی - آمریکایی و بمباران وحشیانه مناطق مسکونی یمن است.


سخنان ضاحی خلفان موقعی خطرناکتر می شود که می گوید: اگر من یک شهروند صنعا بودم همه چیز خود را می فروختم و در شهر عدن یا اب ساکن می شدم ضمن اینکه موقعیت صنعا از نظر امروزی اهمیت خاصی ندارد.


وی می افزاید: شهر صنعا یک شهر قدیمی است که نمی توان تمدن جدید را در آن پیاده کرد و اکثر مردم آن مفلس و فقیرند.


سخنان این مقام اماراتی در بی اهمیتی شهر صنعا و اهانت به مردم و کسر شان آنها، وحشت مردم را از اینکه نیروهای نظامی امارات و عربستان بخواهند با حملات خود آثار تاریخی و باستانی این شهر را ویران کنند، برانگیخته است.


ضاحی خلفان که به انتشار سخنان جنجالی در اینترنت معروف است هر از گاهی افکار عمومی را به بحث و جدل می کشاند.


او در دبی متولد شده و در کالج سلطنتی پلیس امان تحصیل کرده است.


عربستان در ائتلاف با 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن، آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارد، جلوگیری کند.


در اثر حملات ناجوانمردانه جنگنده سعودی و ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن از ششم فروردین تاکنون تقریبا تمامی زیرساختها، کارخانه ها، جاده ها و بسیاری از منازل مسکونی در یمن ویران شده و نزدیک به 5 هزار یمنی به شهادت رسیده اند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات