۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۸۳۶۵۵
رییس جمهور نیکاراگوئه:

تحت هیچ شرایطی مواضع مداخله‌جویانه آمریکا را نمی‌پذیریم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور نیکاراگوئه با بیان این که واشنگتن مدت‌هاست در راستای بی‌ثبات‌سازی اوضاع داخلی کشورهای جهان دسیسه‌چینی می‌کند، گفت: ما هرگز و تحت هیچ شرایطی مواضع مداخله‌جویانه آمریکا نسبت به کشورهای آمریکای لاتین را نمی‌پذیریم.
دنيل اورتگا رئيس‌جمهور نيکاراگوئه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دنیل اورتگا رییس جمهور نیکاراگوئه در مراسم سی‌و ششمین سالگرد تاسیس ارگان سپاه پزشکی ارتش نیکاراگوئه ضمن انتقاد از اقدامات آمریکا اعلام کرد که سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن علاوه بر کشورهای حوزه آمریکای لاتین بلکه در تمام جهان به وضوح دیده می‌شود؛ واشنگتن مدت‌هاست که در راستای بی‌ثبات‌سازی اوضاع داخلی کشورهای جهان دسیسه‌چینی می‌کند.

 

وی در ادامه اذعان داشت: ما هرگز و تحت هیچ شرایطی مواضع مداخله‌جویانه آمریکا را نسبت به کشورهای آمریکای لاتین نمی‌پذیریم.

 

رییس‌جمهور نیکاراگوئه در ادامه ضمن ابراز تاسف از شرایط کنونی برخی از کشورها در سراسر جهان، گفت: سیاست‌های خصمانه و مداخله‌جویانه آمریکا امروزه در برخی از کشورهای ضعیف‌تر جهان موجب بی‌ثباتی و هرج ومرج شده است.

 

اورتگا همچنین به کشورهای آمریکای لاتین از وجود اقدامات بی‌ثبات‌کننده در این منطقه هشدار داد و خاطرنشان کرد که آمریکا به دنبال ایجاد هرج‌ومرج در امور داخلی کشورهای این منطقه است.

 

روابط آمریکا و نیکاراگوئه از سال 2007 یعنی پس از بازگشت مجدد ساندینیست‌های نیکاراگوئه بر سر قدرت، پا به مرحله دیگری گذاشت و در حال حاضر روابط دو کشور متعادل است.

 

رییس جمهور نیکاراگوئه از کشورهای آمریکای لاتین خواست تا با یکدیگر در برخی از زمینه‌ها همچون گسترش سلامت، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مسائل مرتبط با توسعه کشاورزی و گسترش تولیدات کشاورزی همکاری کنند./994/ب102/د

ارسال نظرات