۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۸۳۷۰۲

سازمان ملل نسبت به کشتار کودکان در یمن هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ سازمان ملل درباره افزایش شمار کودکانی که در حمله عربستان سعودی به یمن کشته می‌‎شوند، هشدار داد.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان ملل متحد اعلام کرد: کودکان زیادی کشته شده‌اند و کودکانی که زنده می‌مانند به دلیل آسیب‌های روانی ناشی از جنگ «نسلی گمشده» را شکل خواهند داد.

 

لیلا زروقی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان و درگیری مسلحانه، دیروز گفت: کودکان در یمن «هزینه غیرقابل قبولی» را برای این جنگ می‌پردازند و افزایش شمار تلفات کودکان «اقدام فوری برای حفاظت از جان آن‌ها و دیگر غیرنظامیان» را ضروری می‌کند

 

به گفته وی، یمن «نمونه کامل دیگری» است که چگونه جنگ در این منطقه خطر ایجاد «نسل گمشده‌ای از کودکان» ایجاد می‌کند که به «لحاظ جسمی و روانی از تجربه‌های خود آسیب دیده‌اند، از فرصت‌های تحصیلی محروم شده‌اند و آینده نامشخصی پیش روی آن‌ها است». 

 

وی در ادامه از رژیم عربستان سعودی به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان در حملۀ روز جمعه (30 مرداد) به استان تعز به شدت انتقاد کرد. در آن حمله 65 غیرنظامی از جمله 17 کودک کشته شدند.

 

همچنین، زروقی از وضعیت تحصیل کودکان در یمن در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ابراز نگرانی کرد.

 

این در حالی است که صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) هفته گذشته اعلام کرد: 398 کودک در تهاجم عربستان سعودی به یمن کشته و 605 کودک نیز زخمی شده‌اند که این ارقام با گذشت یک هفته تغییر کرده است.

 

یونیسف می‌گوید: 114 مدرسه درحملات هوایی و توپخانه‌ای عربستان کاملا تخریب شده و 315 مدرسه هم آسیب دیده‌اند. همچنین، 360 مدرسه هم به پناه‌گاه خانواده‌هایی تبدیل شده است که به دلیل جنگ از خانه‌های خود فرار کرده‌اند.

 

به گفته این نهاد بین‌المللی، از آغاز حملات عربستان سعودی به یمن «تقریبا روزانه سه کودک کشته و پنج کودک زخمی می‌‌شوند.»

 

جنگنده‌های عربستان سعودی از 6 فروردین بدون مجوز سازمان ملل و بی‌توجه به درخواست‌های بین‌المللی، مناطق مختلف یمن را بمباران می‌کنند.

 

هدف عربستان سعودی از این حملات تضعیف جنبش مردمی انصارالله و بازگرداندن منصور هادی، رییس جمهور پیشین و فراری یمن به قدرت است.

 

سازمان ملل می‌گوید تا به حال بیش از 4 هزار و پانصد نفر که نیمی از آن‌ها غیرنظامی بودند در حملات عربستان به این کشور کشته شده‌اند. با این حال، منابع محلی یمن می‌گویند شمار تلفات بسیار بیشتر از این تعداد است./981/ب102/د

ارسال نظرات