۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۸۳۷۳۵

برگزاری جشن میلاد ثامن الائمه در مالزی و تایلند

خبرگزاری رسا ـ جشن ولادت حضرت امام رضا (ع) در کشورهای مالزی و تایلند برگزار شد.
جشن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با دهه کرامت، جشن ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) در کشورهای مالزی و تایلند برگزار شد.


این جشن ها همزمان با سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در این دو کشور جنوب شرق آسیا به وسیله رایزنی های فرهنگی ایران در کوالالامپور و بانکوک برنامه ریزی و اجرا شد.


در آیین جشن ولادت امام هشتم شیعیان در کوالالامپور پایتخت مالزی 'مجید صفار' کاردار موقت سفارت ایران، 'علی اکبر ضیائی' رایزن فرهنگی ایران و جمعی از کارگزاران، اساتید ایرانی دانشگاه های مالزی، دانشجویان و دیگر ایرانیان شرکت داشتند.


حجت الاسلام 'حمیدرضا مهدوی ارفع' از اساتید حوزه و دانشگاه اعزامی از ایران در این آیین که شب گذشته با عنوان 'سبک زندگی رضوی' برگزار شد، بر ضرورت پیروی از سبک و روش زندگی امام رضا (ع) به وسیله شیعیان تاکید کرد.


وی تنها راه نجات بشر از عوام زدگی و مدرنیته را بازگشت به تفکر، فرهنگ و سبک زندگی اولیای دین از جمله حضرت ثامن الحجج (ع) دانست.


این دانش آموخته حوزه علمیه قم با تشریح مراحل حیات فکری بشر از دوران عهد فطری، عهد قدسی، دوران ارتباط با مفاهیم قدسی و انکار عالم قدس و معنا از سوی برخی ها و اکتفا به مفاهیم حسی و تجربی، گفت: بشر تحت لوای پیشرفت علمی به وضعیتی از نظر فکری رسیده که دیگر نه تنها با حقایق متعالی معنوی ارتباط شهودی و حضوری ندارد، بلکه حتی همچون دوران فلاسفه یونان با مفاهیم قدسی هم غریبه شده و تنها با مفاهیم مادی و زمینی انس گرفته است.


وی در پایان با ترسیم منطق نهفته در فرازهای دعای ندبه با استناد به این دعا، گفت: دوران غیبت و سختی ها و تلخی هایش محصول قطع رابطه زمین به عنوان نماد عالم مادی با آسمان به عنوان نماد عالم معنا است. بنابراین تنها راه نجات این است که بشریت باور کند نسخه های بشری پاسخگوی خوشبختی نیست و بار دیگر در نظر و عمل این حقیقت را قبول کند که امام زمان (عج) رابط بین زمین و آسمان است.


این جشن که در آن ویدیوهایی در مورد میلاد امام هشتم (ع) پخش شد امشب نیز با برگزاری تواشیح و سخنرانی ادامه می یابد.


گزارش رسیده از تایلند نیز حاکی است به مناسبت فرارسیدن ایام دهه کرامت و میلاد ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) مراسم جشنی در محل حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی ایران در بانکوک برگزار شد./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات