۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۸۳۷۹۳

دومین کنگره 17000 شهید ترور با حضور رییس جمهور در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا – دبیر کنگره 17000 شهید تروراز برگزاری دومین کنگره بین‌المللی شهدای ترور با حضور رییس جمهور، نهم و دهم شهریور در سالن اجلاس سران خبر داد.
کنگره بين المللي 17000 شهيد ترور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد هاشمی‌نژاد در سخنرانی پیش از نماز جمعه تهران با اشاره به روز هشتم شهریور که به نام مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب با توطئه‌های متنوع استکباری مواجه بوده که دشمن درباره هیچ کشوری چنین توطئه‌هایی را تدارک ندیده است.

 
وی جنگ تحمیلی، ترور و تحریم‌های ناجوانمردانه را از جمله این توطئه‌ها برشمرد و افزود:‌ یکی از مواردی که کشور ما از آن صدمات بسیار دید و در طول 36 سال پس از انقلاب این موضوع گام به گام با جمهوری اسلامی ایران بود، موضوع ترور و حوادث تروریستی است.
 
دبیر کنگره 17000 شهید ترور خاطرنشان کرد:‌ محاسبه دشمن از توطئه‌های ناجوانمردانه کاملا برنامه‌ریزی شده بود، اما آنچه در محاسبات دشمن گنجانده نشد این بود که ملت یکپارچه و متحد ایران از دستاوردهای خود در برپایی انقلاب اسلامی دفاع کنند.
 
وی با بیان این‌که دشمن با ترور مسؤولان و مردم خسارت سنگینی بر کشور وارد کرد، گفت: در هیچ کجای دنیا آن وضعیتی که درباره کشور ما پیاده شد و این توطئه‌ای که درباره کشور ما واقع شد سابقه ندارد و باید گفت که در طول تاریخ بشریت چنین جنایتی رخ نداده است.
 
هاشمی‌نژاد تصریح کرد: کشور ما ظلم مضاعفی را تحمل کرد و آن این بود که تمام گروه‌های تروریستی که در کشور اقدامات جنایتکارانه انجام دادند در کشورهای غربی و آمریکا دفاتر رسمی داشتند و از همان جا این جنایت‌ها را هدایت می‌کردند و این اوج کینه استکبار نسبت به ملت ایران را می‌رساند.
 
وی با بیان این‌که در کشور ما 17000 نفر توسط 16 گروهک تروریستی به شهادت رسیده‌اند، گفت: کشورهای غربی به ویژه آمریکا تمام امکانات لازم را برای گروهک‌های تروریستی به وجود آوردند تا بتوانند در کشور ما چنین فاجعه‌ای را به وجود آورند.
 
دبیر کنگره 17000 شهید ترور با اشاره به عملیات‌های برنامه‌ریزی شده گروهک منافقین و هدایت برنامه‌های مورد نظر این گروه از کشورهای غربی، اظهار داشت: گزارش‌هایی منتشر شده که کشورهای غربی رسما تروریست بودن این گروه‌ها را پذیرفته‌اند.
 
وی حمایت از گروهک‌های تروریستی را نگاه دوگانه و گزینشی کشورهای غربی درباره جمهوری اسلامی ایران خواند و ابراز کرد: دنیا به ویژه آمریکا که مدعی جنگ با تروریسم شده است، هنوز تعریف واحدی از تروریسم ارائه نداده و دلیل آن هم روشن است، چرا که خود با هر تعریفی مصداق تروریسم می‌شوند.
 
هاشمی‌نژاد گروهک‌های تروریستی را از ابزارهای آمریکا برای مداخله در کشورهای اسلامی به ویژه عراق و سوریه دانست و اظهار داشت: ایران اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان ترویسم باید در این زمینه اقدام‌های بیشتری داشته باشد.
 
وی با بیان این‌که ملت ایران را به ناحق متهم به حمایت از تروریسم کرده‌اند، گفت: باید چهره مظلوم خود را به دنیا نشان دهیم و پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده شهدای هفتم تیر که ظرفیت شهدای هفتم تیر بسیار ظرفیت بالایی است، آن مقدار که بایستی کار می‌کردیم کاری نکردیم، بیشتر تلاش کنیم.
 
دبیر کنگره 17000 شهید ترور با اشاره به نخستین کنگره شهدای ترور که دو سال پیش در تهران برگزار شد، گفت: امسال به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر دومین کنگره شهدای ترور با حضور اندیشمندان مرتبط در نهم و دهم شهریور برگزار می‌شود.
 
دومین کنگره شهدای ترور، در روز نهم شهریور ماه در سالن اجلاس سران از ساعت 8 صبح تا 19 بعدازظهر برگزار می‌شود که در نیمه ابتدایی آن افتتاحیه کنگره با حضور رییس جمهور آغاز می‌شود و در ادامه نیز یکی از شخصیت‌های کشوری سخنرانی خواهد کرد./920/پ202/ی
ارسال نظرات