۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۸۳۸۵۷
آیت‌ الله دری نجف آبادی:

کار اصلی دانشگاه‌ها گسترش و ترویج رشد علمی و معنوی است نه بازی‌های سیاسی

خبرگزاری رسا ـ آیت‌ الله دری نجف آبادی با بیان این که دانشگاه‌ها باید رشد مسائل فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد پساتحریم را در اولویت قرار دهند، گفت: کار اصلی دانشگاه‌ها بازی سیاسی و جناحی نیست و گسترش و ترویج رشد علمی و معنوی است.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌ الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک، با بیان این که بازی‌های سیاسی و جناحی بازدارنده است اظهار کرد: کار اصلی دانشگاه‌ها بازی سیاسی و جناحی نیست و گسترش و ترویج رشد علمی و معنوی است.

 

دانشگاه ها اقتصاد پساتحریم را در اولویت امور خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که دانشگاها باید رشد مسایل فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد پساتحریم را در اولویت امور خود قرار دهند، گفت: دانشگاه ها باید زمینه ساز آزادی همراه با متانت، همفکری و همراهی برای حل مشکلات و معضلات جامعه باشند و در همین راستا حایز اهمیت است.



آیت‌ الله دری نجف آبادی، بیان کرد: ریشه بسیاری از فتنه ها، مناقشات و دعواهای سیاسی، انتخاباتی در بیان سخنان ناصواب است که منافع ملی و عزت و اقتدار مملکت را زیرسوال می برد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که اگر سوال صحیح و مناسبی پرسیده شود، پاسخ دادن به آن واجب است، افزود: گاهی سوال ها بی جا و ناصواب است و برای مچ گیری، اهانت، تخریب و توهین صورت می گیرد.

 

تورم و رکود هر دو برای اقتصاد سم است

امام جمعه اراک، با بیان این که تورم و رکود هر دو برای اقتصاد سم است، گفت: دولت تدبیر و امید توانست در دو سال خدمت خود به واسطه مهار تورم آرامش نسبی را بر جامعه حاکم کند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: دولت نباید از ایجاد رونق اقتصادی غافل شود و باید رونق اقتصادی را ایجاد کند تا آرامش به معنای واقعی در جامعه برقرار شود.

 

آیت‌ الله دری نجف آبادی با بیان این که وحدت و همدلی مردم و مسؤولان سبب رفع مشکلات کشور می شود، گفت: اگر در کشور مردم و مسؤولان وحدت ملی و همسویی سیاست‌ها و همدلی و همفکری داشته باشند می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی و اشتغال را رفع کرد.

 

ضرورت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اقتصاد مقاومتی در کشور را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی در کشور باید در بخش تولید، مصرف، صادرات و واردات، با همت بلند و تلاش مضاعف اجرایی شود.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که استان مرکزی به عنوان قطب چهارم صنعت و یک استان صنعتی معروف است گفت: استان مرکزی یک استان نرم افزاری و مغز افزاری و مهد پرورش مردان خردمند و انسان‌های بزرگ است.

 

آیت‌ الله دری نجف آبادی، در ادامه بیان کرد: هفته دولت یادگاری از شهیدان رجایی و باهنر است و این دو الگو از شخصیت های نظام اسلامی و سرداران رشیدی هستند که در خدمت امام خمینی فعالیت کرده و با افتخار به فیض شهادت نائل آمدند.

 

شایان ذکر است، حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات، سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه امروز اراک بود./842/پ201/ب4

ارسال نظرات