۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۸۳۸۷۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

دولتمردان در اعلام مواضع ضد استعماری صریح باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اعلام صریح مواضع انقلابی را از دولتمردان خواستار شد و گفت: آمریکا دشمن ما است و ما باید مرگ بر آمریکا را با صراحت و قاطعیت تمام اعلام کنیم.
 نماينده ولي فقيه و امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات، اظهار داشت: براساس فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بر همه ما وظیفه است که دولت را در انجام وظایف خود به نحو احسن یاری کنیم، چرا که کار اجرا بسیار دشوار است.

 

وی با اشاره به نامگذاری ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت افزود: این دو بزرگ مرد اهل کار و تلاش شبانه روزی بوده و مردم دار بودند، از این رو لازم است که دولتمردان امروز این دو شهید بزرگوار را الگوی عملی خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی غفلت از دشمن را اشتباه محض دانست و گفت: وجود دشمنان اسلام توهم نیست و ما همیشه باید خود را در جبهه نبرد و سنگر دفاع از حریم اسلام بدانیم.

 

وی خاطرنشان کرد: جنگ عرصه های مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی دارد و ما همواره باید آماده دفاع و حفاظت از تمام عرصه باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آیه 102 سوره نسا که می فرماید؛ «وَدَّ الَّذِینَ کَفَرُ‌وا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَأَمْتِعَتِکُمْ فَیَمِیلُونَ عَلَیْکُم مَّیْلَةً وَاحِدَةً»، گفت: براساس صریح این آیه از قرآن کریم دشمنان اسلام همواره علاقمند به غفلت مومنان از اسلحه و میادین نبردند تا به یکباره بر آنان هجوم آورده و هستی آنان را به غارت ببرند.

 

دولتمردان در اعلام مواضع ضد استعماری خود صریح باشند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اعلام صریح مواضع انقلابی را از دولتمردان خواستار شد و ادامه داد: آمریکا دشمن ما است و ما باید مرگ بر آمریکا را با صراحت و قاطعیت تمام اعلام کرده و مواضع انقلابی خود را با صراحت بیان کنیم.

 

وی افزود: صراحت در بیان سبب می شود که انسان از سستی و بی ارادگی پرهیز کند، چراکه دشمنان اسلام دوست دارند تا ما از مواضع خود کوتاه بیاییم تا آن ها پیش روی کنند.

 

اصلاح وضعیت فرهنگی کشور ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت وخیم فرهنگی کشور گفت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود فرمودند که به خاطر وضعیت فرهنگی جامعه برخی از شب ها را خواب شان نمی برد، وقتی ایشان خواب شان نمی برد، دیگر مسؤولان چه وظیفه ای دارند؟

 

وی راه حل مقابله با وضعیت فرهنگی جامعه را نیازمند یک عزم و اراده عمومی دانست و اظهار کرد: مقابله با تولیدات مضر فرهنگی و افزایش تولیدات سالم مانند؛ کتاب، فیلم، تئاتر و سینمایی که ارزش های اخلاقی را به نمایش گذاشته و با ناهنجاری ها مقابله کند، یکی از راه حل های اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه است.

 

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: مسؤولان و دولتمردان باید بودجه فرهنگی را به درستی تقسیم کرده و آن را در موارد مفید و تاثیرگذار به کار ببندند و از هدر رفت آن و صرف آن در مسایل غیر ضروری و مضر پرهیز کنند.

 

وی تولید لوازم التحریر اسلامی با مضامین اخلاقی را لازم عنوان و اضافه کرد: کودکان ما بر اساس فرمایش امام علی(ع) به مانند زمین شخم زده آماده ای هستند که هر بذری بر آن کاشته شود آن را می پذیرد، لذا تلاش کنیم فرزندان خود را تحت تعلیم مسایل غیر اخلاقی و غربی قرار ندهیم و زنان فاسد غربی را به عنوان نماد و الگو به آنان معرفی نکنیم.

 

فرزندان خود را علاقه مند به اهل بیت تربیت کنید

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به رعایت تقوای خانوادگی اظهار کرد: خانواده های متقی تلاش کنند خود و فرزندان شان را از محبان و مریدان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تربیت کنند.

 

وی ادامه داد: از رسول اکرم(ص) روایت است که فرمودند؛ «با سه خصلت فرزندان خود را تربیت کنید؛ دوستی با رسول خدا(ص)، دوستی با اهل بیت من(ع) و تلاوت قرآن»، از این رو با رفتن به زیارت حرم اهل بیت(ع) که حداقل کار در این زمینه است، در این مسیر تلاش کنید.

 

نماینده ولی فقیه در پایان به ساخت زائرسرا در مشهد اشاره و اضافه کرد: برای ساخت زائر سرا در مشهد مقدس به همت همه مردم و مسؤولان استانی زمینی در مشهد خریداری شده و اقدامات لازم جهت کلنگزنی و شروع کار صورت گرفته است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات